کمبود تجهیزات رادیوتراپی به زودی مرتفع می‌شود

تهران - ایرنا- دبیر چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی گفت: در حال حاضر کمبود حادی در حوزه داروهای شیمی درمانی و هورمون درمانی نداریم و با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور و بخش خصوصی تجهیزات رادیوتراپی مورد نیاز نیز به شکل گسترده‌ای تامین می‌شود.

کمبود تجهیزات رادیوتراپی به زودی مرتفع می‌شود

به گزارش روز سه شنبه انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، منصور انصاری افزود: همچنین اکنون کمبود داروی سرطان در کشور وجود ندارد و ممکن است گاهی به دلیل تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور دچار کمبود مقطعی داروهای سرطان شویم ولی خوشبختانه با بومی سازی این داروها روز به روز نیاز به خارج از کشور کمتر شده و بیماران با مشکلات کمتری روبه‌رو هستند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات موثر وزارت بهداشت و همکاری مراکز دانشگاهی و بخش خصوصی بزودی بسیاری از شهرهای بزرگ کشور مجهز به دستگاه‌های رادیوتراپی پیشرفته میشوند و نیاز به سفر بیماران به شهرهای خیلی دور و استان های مجاور برای دستیابی به خدمات درمانی مناسب در حوزه سرطان را بسیار کاهش می دهد.

انصاری ادامه داد: آخرین دستاوردهای علمی در زمینه درمان سرطان در رشته های مختلف آنکولوژی بویژه تومورهایی همچون تومورهای پستان، سر و گردن، تومور های دستگاه تناسلی زنان و مردان و تومورهای گوارش توسط این اساتید در کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی 27 تا 29 آذر در هتل المپیک ارائه خواهد شد.
دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی ادامه داد: تومور پستان از جمله تومورهای شایع است که در زنان به ویژه در سنین فعال بروز می یابد و  این امر اهمیت غربالگری (تشخیص زودهنگام) و درمان بموقع این سرطان را آشکار میسازد.
انصاری ادامه داد: روش‌های بروز درمان موضعی اعم از جراحی و رادیوتراپی و روش‌های سیستمی همچون شیمی درمانی و هورمون درمانی از جمله مباحثی است که با حضور اساتید در این کنگره مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان