رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

سرانه پژوهشی در آموزش و پرورش مطلوب نیست

سمنان- ایرنا- رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: سرانه پژوهشی و تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های علمی در وزارت آموزش و پرورش با توجه به محدودیت‌های مالی مطلوب نیست.

سرانه پژوهشی در آموزش و پرورش مطلوب نیست

فرهاد کریمی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان سمنان در سالن جلسات این اداره کل در گفت و گو با ایرنا افزود: مذاکره‌هایی با سازمان برنامه و بودجه برای افزایش اعتبارهای پژوهشی وزارت آمورزش و پرورش در دست پیگیری است، با افزایش اعتبار در سال 1399 شاهد جهش‌های خوبی برای اجرای طرح‌های پژوهشی در این وزارتخانه خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: با دیگر معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش برای تامین اعتبار و اجرای بخشی از طرح‌های پژوهشی وزارت آموزش و پرورش رایزنی‌هایی انجام شد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: 45 عنوان برنامه از زیرمجموعه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دست اجرا است و با تکیه بر پژوهش‌های ماموریت‌گرا برای توسعه کشور برنامه‌ریزی می‌شود.

کریمی اضافه کرد: نتایج مطالعه‌ها و پژوهش‌های انجام شده در بخش درون وزارتخانه‌ای با تغییر کتاب‌های درسی و توجه به آموزش‌های نوین برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: گسترش فرهنگ پژوهش با اجرای طرح معلم پژوهنده در دست اقدام است و این وزارتخانه با ارتباط با کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه پژوهش‌محوری اقدام می‌کند.

در این نشست محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، حسن رهایی رئیس جهاد دانشگاهی استان و اعضای شورای تحقیقات آموزش و پرورش حضور داشتند.

سال تحصیلی 99-98 در استان سمنان با 123 هزار و 500 دانش آموز، هشت هزار و 500 معلم در 6 هزار کلاس درس آغاز شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان