‌حذف کلاس‌های کانکسی تا سال آینده‌/‌محرومیت آموزشی کم‌رنگ می‌شود

۲۹ کلاس درس در قالب سه واحد آموزشی در ۲ شهرستان بیرجند و طبس با مشارکت خیران به بهره‌برداری رسید.

‌حذف کلاس‌های کانکسی تا سال آینده‌/‌محرومیت آموزشی کم‌رنگ می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خراسان جنوبی یکی از استان‌های کمتر توسعه یافته کشور محسوب می‌شود که روند توسعه آن نسبت به برخی مناطق کشور از شتاب پایین‌تری برخوردار است.

رنگ محرومیت همچنان در بسیاری از نقاط این استان  مشاهده می‌شود و مردم با مشکلات و کمبودهای بسیاری در بخش‌های مختلف مواجه هستند.

خدمات آموزشی یکی از مهمترین نیازهای هر منطقه به شمار می‌رود که در این راستا باید سعی و تلاش مضاعفی صورت گیرد.

در این راستا 29 کلاس درس با مشارکت خیران طی روز گذشته و امروز در روستای حاجی آباد بیرجند و شهرستان طبس به بهره‌برداری رسید‌.

بهره برداری از 17 کلاس درس با مشارکت خیران در شهرستان بیرجند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از بهره برداری از 17 کلاس درس با مشارکت خیران در روستای حاجی آباد شهرستان بیرجند خبر داد.

محمدرضا بیکی اظهار داشت: این کلاس‌های درس در قالب 2 واحد آموزشی به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: دبیرستان 9 کلاسه رباب سیار و دبستان 8 کلاسه رضا مقصود با مشارکت موسسه مهر گیتی و اداره کل نوسازی مدارس استان به بهره‌برداری رسید.

37 مدرسه با 164 کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی زیربنای این دو واحد آموزشی را بالغ بر یک هزار و 600 متر مربع عنوان کرد و افزود: اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 900 میلیون تومان برای ساخت این واحدها هزینه شده و 500 دانش آموز از مزایای آن بهره‌مند شدند.

بیکی ادامه داد: در نیمه نخست امسال 37 مدرسه با 164 کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه شده که از این تعداد 34 مدرسه با مشارکت خیران احداث شده است.

مقاوم‌سازی 12 کلاس درس در استان 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این مدت 12 کلاس درس مقاوم سازی و 8 سالن چند منظوره نیز بازسازی شد.

بیکی از تکمیل مدرسه ابتدایی در سایت مسکن مهرطبس شماره 2 نیز خبر داد و گفت: 12 کلاس درس با یک هزار و 727 متر مربع زیربنا نیز به بهره‌بردادی رسید.

وی اعتبار این پروژه را 31 هزار میلیون ریال عنوان و بیان کرد: از این میزان 21 هزار میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و 10 هزار میلیون ریال از محل اعتبارات خیری تامین شده است.

تجهیز 80 درصدی مدارس خراسان جنوبی به سیستم گرمایش مرکزی

وی اظهار داشت: در ابتدای دولت یازدهم 40 درصد مدارس استان مجهز به سیستم گرمایش مرکزی بود که این رقم در حال حاضر به 80 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در ابتدای دولت یازدهم را 6 متر مربع اعلام و تصریح کرد: این رقم نیز امروز به 6.9 متر مربع افزایش یافته است.

کاهش 13 درصدی مدارس تخریبی استان

بیکی از کاهش مدارس تخریبی استان از 19 درصد به 13 درصد خبر داد و افزود: علاوه بر این حذف مدارس خشت و گلی در دستور کار قرار گرفته و در مهرماه جشن حذف مدارس خشت و گلی در استان را همزمان با سراسر کشور برگزار کردیم.

وی با اشاره به وجود 58 کلاس کانکسی در استان گفت: حذف این کلاس‌ها نیز مدنظر قرار گرفته که تا سال آینده انجام می‌شود.

253/ش

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان