محمدجواد آذری جهرمی خبر داد:

آغاز گام تلخ بعدی برای کلاه‌برداران پیامکی/ یک میلیون و ۲۰۰ هزار شکایت از خدمات ارزش افزوده پیامکی

در دنیا سابقه ندارد این حجم از شکایت در یک هفته! با شناختی که از حضرت حجه‌الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس محترم و عزیز قوه قضائیه دارم، مسلما خبرهای خوبی در مبارزه با فساد پس از این گزارش رخ خواهد داد. منتظر باشید!"

آغاز گام تلخ بعدی برای کلاه‌برداران پیامکی/ یک میلیون و 200 هزار شکایت از خدمات ارزش افزوده پیامکی

وزیر ارتباطات گفت که یک میلیون و 200 هزار شکایت مردم از خدمات ارزش افزوده پیامکی در سامانه 8007 را برای قوه قضائیه ارسال کردیم.

به گزارش تابناک اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی  - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به ارسال یک میلیون و 200 هزار شکایت مردم از خدمات ارزش افزوده پیامکی در سامانه 8007 برای قوه قضائیه اعلام کرد که این موضوع "رکورد گینس است برای خودش! در دنیا سابقه ندارد این حجم از شکایت در یک هفته! با شناختی که از حضرت حجه‌الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس محترم و عزیز قوه قضائیه دارم، مسلما خبرهای خوبی در مبارزه با فساد پس از این گزارش رخ خواهد داد. منتظر باشید!"

آغاز گام تلخ بعدی برای کلاه‌برداران پیامکی/ یک میلیون و 200 هزار شکایت از خدمات ارزش افزوده پیامکی

چندی پیش بود که تصمیم به تعطیلی خدمات ارزش افزوده یا"وس" توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد، تا جایی‌که گفته شد با اعلام کد دستوری #6*800* از سوی وزیر ارتباطات، شب تلخی برای کلاه‌برداران «بازار وس» رقم خورده است.

وزیر ارتباطات اواسط آبانماه برای اجرای وعده خود برای پایان دادن به کلاه‌برداری‌ها و دست کردن در جیب مردم و شفاف کردن بازار غیر شفاف 2600 میلیارد تومانی وس، از مردم برای شناسایی و شکایت از این کلاهبرداران کمک خواست.

او در توییتی با هشتک‌های حق‌الناس و پایان وس نوشت: امشب شب تلخی برای کلاه‌برداران است! پول‌هایی که برای شرکت‌های ارزش‌افزوده در این چند سال از شما اخذشده را با #6*800* می‌توانید ببینید. شکایتی هم داشتید لطفاً از طریق پیامک به 8007 بفرستید. کاملاً رایگان! برای خانواده نیز انجام دهید.»

خدمات ارزش افزوده (Value Added Services) که به اختصار VAS نامیده می‌شوند، شامل مواردی غیر از خدمات استاندارد اپراتورها مانند تماس صوتی و پیامک معمول است. در خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ابزارهایی مانند پیامک، تماس و دیتای مصرفی به‌عنوان ابزار ارائه خدمات استفاده می‌شود و معمولا خدماتی از جمله مسابقات و رأی‌گیری، تبلیغات موبایلی، اطلاع‌رسانی، پرداخت موبایلی، زنگ انتظار تماس یا بازی آنلاین ارائه می‌شود.

سوءاستفاده برخی شرکت‌های خدمات ارزش افزوده  موجب شد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصمیم برای پایان وس خبر دهد. او چندی پیش در این باره اظهار کرد: شاید وقتش رسیده باشد که به زودی «کل سرویس‌های ارزش افزوده» را برای همیشه تعطیل کنیم. دوستان دیگر به یقین رسیده‌اند که در مورد حق‌الناس هیچ خط قرمزی ندارم، مخصوصا اگر از جیب مردم دزدی شود.

منبع: ایسنا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان