پمپئو با همتای قطری خود دیدار کرد

وزیر امور خارجه قطر در واشنگتن با همتای آمریکایی خود دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و تحولات عراق، سوریه و لبنان گفت: وگو کرد.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «محمد بن عبدالرحمان بن جاسم عبدالثانی» وزیر امور خارجه قطر عصر سه‌شنبه به وقت واشنگتن با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود دیدار و گفت: وکو کرد.

براساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، دو طرف در این دیدار درباره "اهمیت اتحاد شورای همکاری خلیج [فارس]برای مقابله با بی‌ثباتی در منطقه و دیگر مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله تحولات اخیر در عراق، سوریه و لبنان گفت: وگو کردند.

کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه‌ای در موضعی که - به گفته عراقی‌ها - بر خلاف اراده ملی عراق و مرجعیت عالی دینی این کشور بوده است، خواهان انتخابات زودهنگام و تدوین قانون جدید انتخابات در این کشور شد.

این موضع مداخله‌جویانه آمریکا با واکنش سریع و محکومیت از سوی تعدادی از رهبران سیاسی از جمله «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی، «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق و «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر مواجه شد.

عراقی‌ها می‌گویند کاخ سفید این موضع مداخله‌گرانه را در ادامه مواضع آمریکا در بغداد و همچنین مواضع «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور گرفته است.

این اعتقاد وجود دارد که آمریکا بعد از اینکه مشاهده کرد اعتراضات اجتماعی رو به راه حل مسالمت‌آمیز پیش می‌رود، کوشید با این موضع رسواکننده، به آتش اعتراضات در عراق دامن بزند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان