مراجعه ۳ هزار تهرانی به اورژانس به دلیل آلودگی هوا

افزایش شاخص‌های آلایندگی هوای تهران برای هفتمین روز متوالی، اعضای کمیته آلودگی هوا را وادار به برگزاری دومین جلسه اضطراری کرد.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، افزایش شاخص‌های آلایندگی تهران و شهرستان‌های اطراف آن امروز برای هفتمین روز متوالی شرایط ناسالمی را برای شهروندان ایجاد کرده است تا جایی که مصوبات نخستین کمیته اضطرار آلودگی هوا در این هفته مبنی بر ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌های دودزا، افزایش 2 برابری نرخ ورود به محدوده طرح کاهش آلودگی هوا و تسهیلات در راستای استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی نیز نه تنها پاسخگو نبوده که با افزایش شاخص‌های آلایندگی به ویژه در شهرستان‌های پیشوا، ورامین و قرچک از عصر روز گذشته و عبور شاخص‌ها از مرز 170 مدارس پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل اعلام شد، اما با همه تدابیر صورت گرفته همچنان تابلوی اطلاع رسانی آلایندگی هوای تهران و شهرستان‌ها در حال افزایش است تا جایی که عصر امروز برای دومین بار جلسه اضطرار آلودگی هوا در هفته جاری تشکیل شد.

مراجعه 2 هزار و 863 نفر به دلیل بیماری‌های تنفسی به مراکز درمانی

عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پایداری هوا در تهران اظهار داشت: 2 هزار و 863 نفر به علت آلودگی هوا و مشکلات تنفسی در این هفته به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و بر این اساس ماموریت‌های اورژانس افزایش داشته است.

پایداری هوای تهران تا روز پنجشنبه

محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست نیز در مورد مدت پایداری هوا گفت: براساس داده‌های هواشناسی تا پایان روز پنجشنبه آلوده اعلام شده است.

افزایش شاخص آلودگی هوای پایتخت به 10 منطقه

همچنین انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز در این جلسه با اشاره به بررسی مستمر شاخص‌های آلودگی هوا اظهار داشت: چند روز است که پایداری هوا را داریم که سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌شود و طبق آخرین بررسی و نامه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در 10 منطقه شاخص‌ها از 150 بالاتر رفته است.

وی سپس افزود: براساس آخرین وضعیت هواشناسی از ظهر پنجشنبه ورزش باد را شاهد هستیم که سبب کاهش غلظت آلایندگی هوا می‌شود.

محسنی بندپی در مورد اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شرایط آلودگی هوا تصریح کرد: افزایش 50 درصدی نرخ طرح ترافیک و همزمان تخفیف بلیط ناوگان حمل و نقل عمومی را در دستور کار داریم، ضمن اینکه به عنوان نماینده دولت تکلیف قانونی اعلام می‌کنم که اگر کارمندان نیاز است جهت نگهداری فرزندان در منزل بمانند دستگاه‌های اجرایی طبق قانون هوای پاک با مرخصی کارمندان موافقت کنند.

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت شهرستان‌های ملارد و غرب استان تهران نیز بررسی و تا یک ساعت آینده در مورد وضعیت تعطیلی مدارس آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان