مذاکره شهرداری تهران با مالکان زمین‌های شهری برای مشارکت در سرمایه‌گذاری

در روزهایی که شهرداری تهران نیازمند ایجاد و کسب درآمد پایدار شهری است، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی می‌تواند به توسعه متوازن شهر همچنین تبادل تجربیات اقتصادی منجر شود و منطقه ۱۴ تهران به دلیل ویژگی‌های خاص و قابلیت‌های منحصر به فرد، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می شود.

مذاکره شهرداری تهران با مالکان زمین‌های شهری برای مشارکت در سرمایه‌گذاری

رویکردی که در اداره سرمایه‌گذاری و مشارکت های منطقه 14 دنبال کردیم، تأکید بر شفاف‌سازی فرایند مشارکت در سرمایه‌گذاری و کاهش اعمال سلیقه بوده و این موضوع را به طور جدی دنبال کرده و خواهیم کرد.

طبق رویه‌ای که شهرداری منطقه 14 در راستای شفاف‌سازی دنبال می‌کند، در صدد هستیم بتوانیم طیف افرادی که با سازمان سرمایه‌گذاری آشنا شده و تمایل به مشارکت دارند را متنوع و گسترده کرده و اطلاع‌رسانی‌های خوبی انجام دهیم تا مسیر مشارکت براساس آورده‌ها یک روند شفاف و براساس دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های شهرداری تهران باشد.

شناسایی زمینهای مستعد جهت ‌پوشش کمبود سرانه های محلات، جلب اعتماد سرمایه گذاران از طریق تسهیل در فرآیند اداری و ایجاد انگیزه و بازنگری در سطح و سطوح پروانه، تکمیل و تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام، شناسایی کلیه زمین های بالای 500 متر منطقه و دعوت از مالکین آنها و ترغیب به مشارکت مدنی و در نهایت استفاده از ظرفیتهای خیابان کامل، پارک ها و ... جهت تعریف پروژه مشارکتی از نمونه اقداماتی است که در این دوره مدیریتی سعی کردیم در جذب مشارکت ها و ایجاد درآمد پایدار منطقه رقم بزنیم.

باید توجه کرد افزایش سطح تعامل سازمان ها، مناطق و شرکت های شهرداری تهران با یکدیگر در استفاده از فرصت های سرمایه گذای شهر تهران از مهم ترین چالش های پیش رو است. در این برهه زمانی باید از کوچکترین فرصت ها جهت تعریف پروژه های مشارکتی شهر تهران استفاده کنیم که یکی از آفت های سازمانی در انجام این کار می تواند تعدد مراکز تصمیم گیری و نیز نظارت باشد.هماهنگ نبودن مدیران درون سازمانی باعث تاخیر و یا انجام نشدن امور می شود و همگرایی سازمانی اثراث بسیار موثری در پیشبرد اهداف دارد.

یکی از اتفاقاتی که در یک پروژه مشارکتی شهرداری افتاد، حادثه تلخ سقوط جرثقیل متحرک پارک بسیج بود. بلافاصله بعد از شنیدن رخ دادن این حادثه تلخ و سقوط جرثقیل متحرک پارک بسیج و از همان دقایق ابتدایی حضور در محل حادثه حضور یافتیم و تمام تلاشمان را کردیم تا با کمک همکاران عزیزمان در شهرداری، آتش‌نشانی، دستگاه قضائی، نیروی انتظامی و تمامی دستگاه‌های امدادرسان و همچنین همکاری شهروندان مدیریت واحدی در انجام عملیات داشته باشیم که با اولویت حفظ و نجات جان شهروندان عزیز در محل حادثه شرایط را کنترل کنیم.

اگرچه بر اساس مفاد قرارداد در صورت بروز هرگونه حادثه حین احداث و بهره برداری شهربازی بسیج، کلیه مسئولیت های حقوقی و کیفری آن بر عهده پیمانکار بوده است اما با این حال نیازمند تجدید نظر در روند انعقاد قرارداد و نظارت پروژه های شهرداری هستیم تا بار دیگر شاهد چنین اتفاق های تلخی نباشیم.

*شهردار منطقه 14

47231

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان