سرپرست معاونت حقوقی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

پلیس نمی تواند یکطرفه طرح ترافیک جدید را لغو کند

درفشه نسبت به اظهار نظر سردار رحیمی مبنی بر لغو یک‌جانبه طرح کنترل آلودگی هوا واکنش نشان داد.

پلیس نمی تواند یکطرفه طرح ترافیک جدید را لغو کند

پلیس تنها ضابط قضایی است / اختیار لغو طرح کنرتل آلودگی هوا را نداردامیر درفشه سرپرست معاونت حقوقی و املاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهار نظر دیروز سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ مبنی بر ورود یک‌جانبه پلیس برای تغییر در اجرای طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) گفت: ما در بحث حقوقی موضوعی را داریم و آن این است که هر فرد و نهادی که صحبت می‌کند باید برای نظر خود استدلال قانونی داشته باشد.

امیر درفشه سرپرست معاونت حقوقی و املاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: اگر ما در بخش حقوقی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوییم پلیس نمی‌تواند یک‌جانبه طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) را حذف و یا در آن تغییری ایجاد کند به دلیل آن است که می‌گوییم پلیس تنها ضابط قضایی و اجرا کننده قوانین بالادستی خود است.

درفشه تصریح کرد: این استدلال ما است که از لحاظ قانونی می‌گوییم پلیس نمی‌تواند به صورت یک‌جانبه طرح کنترل آلودگی هوا را لغو و یا در ساعت اجرای آن تغییری ایجاد کند، اما باید از نیرو‌های پلیس نیز این موضوع را پرسید که بر اساس چه استدلال قانونی می‌گویند ما یک‌جانبه طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) را حذف می‌کنیم؟!


بیشتر بخوانید: اتمام حجت رئیس پلیس تهران با مسئولان شهری/ سردار رحیمی: طرح ترافیک جدید را خودمان تغییر می‌دهیم 


او ادامه داد: پلیس می‌تواند در حدود اختیار خود معبری را برای کوتاه مدت ببندد و یا برای کنترل ترافیک چراغ راهنمایی را به صورت دستی کند.

مدیر حقوقی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: اجرای طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) زیر نظر پلیس راهور است و اگر این نهاد اقدامی جهت فعل و یا ترک فعل انجام دهد در چارچوب قانون باید در دادسرای نظامی پاسخگو باشد.

پلیس نمی تواند طرح کنترل آلودگی هوا را لغو کند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان