سیگار کشیدن در بارداری باعث مرگ نوزاد می‌شود؟

سیگار کشیدن در بارداری باعث مرگ نوزاد می‌شود؟
محققان معتقدند سیگار کشیدن در بارداری علاوه بر همه عوارضی که برای جنین دارد می تواند باعث مرگ نوزاد در هفته های اول تولد شود.
به تازگی محققان دانشگاه آریزونا نتایج تحقیقی را منتشر کرده‌اند که می‌تواند چرایی وجود این ارتباط را تاحدی مشخص کند.مطالعه محققان دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد که در معرض نیکوتین بودن در دوره جنینی به شکل روزانه می‌تواند به تخریب بخشی از سلول‌های مغزی منجر شود که در کنترل حرکات زبان نقش دارد. به دلیل این تخریب نوزاد بعد از تولد توان کنترل حرکات زبان خود را مانند نوزادان عادی ندارد و به نظر می‌رسد ناتوانی در حرکت دادن زبان با سرعت مناسب و در زمان لازم، در افزایش مرگ ناگهانی نقش داشته باشد. از آن جا که ناتوانی نوزاد در نفس کشیدن، یکی از عوامل موثر در مرگ ناگهانی است، پژوهشگران این مطالعه بر این باورند که این ناتوانی در حرکت دادن سریع زبان می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در این باره داشته باشد.بیشتر بخوانید تاثیر سیگار روی جنین چیست؟
  

به گزارش روزنامه خراسان گاهی اوقات این شکل قرار گرفتن زبان نوزاد است که راه تنفسی او را محدود می‌کند.پزشکان توصیه می کنند اگر می خواهید باردار شوید و سیگاری هستید، قبل از اقدام به بارداری، تلاش کنید سیگار را با کمک متخصصان ترک کنید. اگر هم در طول دوره بارداری به هر دلیلی سیگار کشیده‌اید، در کنار کاهش دادن تعداد سیگارهای خود از همین امروز، با هوشیاری و رعایت دیگر نکات، احتمال بروز حوادث تلخ را کاهش دهید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان