قول جهانگیری برای اتمام تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه تا پایان دولت دوازدهم

معاون اول رییس‌جمهور ر دوازدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه قول داد عملیات احداق تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه تا قبل از پایان دولت به بهره برداری برسد.

قول جهانگیری برای اتمام تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه تا پایان دولت دوازدهم

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، اسحاق جهانگیری در دوازدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به هزینه کرد 34650 میلیارد ریال به غیر از منابع داخل دستگاهی برای احیای دریاچه ارومیه، خاطر نشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات لازم را با اعتبارات درون‌دستگاهی برای احیای دریاچه انجام دهند و منتظر تخصیص اعتبار سالانه نباشند.
وی با بیان اینکه در تخصیص آب برای صنعت و گلخانه در حوضه دریاچه ارومیه مشکلی نداریم، ادامه داد: ما به دنبال حل مشکل مردم هستیم و تمام توان خود را در این خصوص به کار می‌گیریم و بنا نداریم که برای مردم مشکل‌آفرین باشیم.
جهانگیری تلاش دولت را، توسعه استان و اتمام طرح های در دست اجرا دانست.
معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: دریاچه ارومیه یکی از طرح های مهم دولت است که باید برای احیای بخشی از ایران اقدامات خود را انجام می‌دهد و در این خصوص ستاد احیا با اهتمام دولت تدبیر و امید در حالی شکل گرفت که برخی‌ها در رسانه از مرگ قطعی دریاچه ارومیه خبر می دادند ولی دولت با همت تمام آن را احیا کرد.
معادن اول رئیس‌جمهوری اضافه کرد: دولت اقدامات بسیار ارزنده‌ای را برای احیای این دریاچه انجام داده و حتی تونل 35 کیلومتری آن در مدت سه سال با پیشرفت بسیار زیاد اجرایی شده‌است.
عیسی کلانتری دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: این دریاچه طبق برنامه‌ریزی‌ها با تاخیر یک و نیم ساله نسبت به پیش‌بینی صورت گرفته و تا سال 1406 به طور کامل احیا می‌شود و در این خصوص تا به امروز دولت بیش از90 هزار میلیارد ریال برای احیای دریاچه ارومیه هزینه کرده است و با 15 درصد این‌ میزان نیز کارهای سخت‌افزاری پایان می‌یابد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز گفت:  تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز تا پایان سال مالی به پایان ‌می‌رسد که تاثیر قابل توجهی در بهبود وضعیت دریاچه ارومیه خواهد داشت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان