شخصیتی با ارزش‌های دینی و تکنیک‌های روان‌شناسی

برای پاسداشت مکتوب دکتر محمود گلزاری، استاد و روانشناس پیشکسوت در گروه نخبگان خبرآنلاین

شخصیتی با ارزش‌های دینی و تکنیک‌های روان‌شناسی

با دکتر گلزاری در سفر حج تمتع سال 1376 آشنا شدم. ایشان برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی حجاج آمده بود و بنده به همراه آقایان دکتر سیدمحمدباقر حجتی و مرحوم دکتر صادق آیینه‌وند از مراکز علمی مکه و مدینه بازدید و گزارش‌هایی تهیه می‌ کردیم و همه در مجموعه معاونت تحقیقات بعثه که ریاست آن را جناب حجه‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر بر عهده داشت، به خدمت مشغول بودیم. این آشنایی که به رفاقت و دوستی انجامید تا امروز ادامه دارد.

دکتر گلزاری به جهت مطالعات دینی و نیز ارتباط با عالمان دین و مراکز و نهادهای حوزوی، آگاهی‌های دینی بسیار داشته و از تسلط بالایی بر آیات و روایات در زمینه‌های تربیتی و اخلاقی برخوردار است. به عنوان نمونه می‌گویم: سلسله نشست‌های علمی در مدرسه دارالشفا از سوی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در سالهای1377و1378 برگزار می‌شد که به ده جلسه رسید در آن جلسات مرحوم آیت‌الله مشکینی، مرحوم علامه عسکری، حضرت آیت‌الله سبحانی، مرحوم علی‌اکبر غفاری و تنی چند از شخصیت‌ها در مباحث مرتبط با حدیث سخنرانی کردند و یکی از جلسات را دکتر گلزاری با عنوان روان‌شناسی و فقه الحدیث برگزار کرد که از جلسات موفق آن سلسله بود.

ایشان در راه‌اندازی گروه روان‌شناسی و حدیث در موسسه دارالحدیث نیز، سهم وافری داشت.
دریافت من از منهج و روش ایشان آن است که تلاش می‌کند ارزش‌های دینی را با استفاده از تکنیک‌های روان‌شناسی عینیت بخشد.
برگزاری جلسات سخنرانی مذهبی در منزل خود در صبح‌های جمعه و نیز جلسات دینی برای جوانان را در راستای همان منش و دغدغه‌ها تفسیر می‌کنم.
آرزو می‌کنم سالیان سال با نشاط و عافیت کامل در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌هایش موفق باشد.

پاسداشت مکتوب دکتر محمود گلزاری در گروه نخبگان خبرآنلاین

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان