بررسی شرایط صعود ایران؛ نگران اما خوش‌بین

سایت نود نوشت: ایران در سه تا از چهار بازی باقی مانده میزبان است و شانس خوبی برای جبران امتیاز دارد. ۸ تیم سرگروه به علاوه چهار تیم برتر دوم به مرحله بعدی صعود می‌کنند.

بررسی شرایط صعود ایران؛ نگران اما خوش‌بین

 بعد از بحرین نوبت به عراق رسید که تیم ملی ایران را شکست دهد. باختی که زنگ خطر را برای شاگردان ویلموتس به صدا درآورد. حالا ایران با 6 امتیاز از 4 مسابقه، شرایط خطرناکی را تجربه می‌کند. 6 تیم اول هر گروه به علاوه چهار تیم برتر دوم از این مرحله صعود می‌کنند. در حال حاضر عراق با 10 امتیاز با فاصله‌ای چهار امتیازی نسبت به ایران صدرنشین گروه C‌ است. البته در دور برگشت ایران با عراق یک بازی در ورزشگاه آزادی دارد که در آن مسابقه می‌تواند این فاصله را به یک امتیاز کاهش دهد. همچنین عراق یک مسابقه هم با هنگ‌کنگ دارد. تیمی که در بازی امروز نشان داد در خانه به سختی امتیاز از دست می‌دهد و اگر بحرینی‌ها را امروز متوقف نمی‌کردند، کار برای ایران از این هم سخت‌تر می‌شد. 

ضمن اینکه عراق و بحرین سه‌شنبه هفته جاری در زمین عراق یک مسابقه رو در رو هم با یکدیگر دارند که نتیجه آن مسابقه در صعود ایران تاثیر ویژه‌ای دارد. در صورتی که بحرین موفق به شکست عراق شود، با توجه به بازی‌های نسبتا ساده ایران و سه میزبانی در چهار مسابقه باقی‌مانده و همچنین میزبانی از عراق در ورزشگاه آزادی، راه صعود خیلی هموار و در دسترس می‌شود. در صورتی که عراق، بحرین را ببرد هم فاصله‌ای 7 امتیازی با ایران پیدا می‌کند و شاگردان ویلموتس باید برای دومی بجنگند. 

چهار تیم برتر دوم به مرحله بعدی صعود می‌کنند. در گروه A چین و فیلین با 7 امتیاز پایین‌تر از سوریه 12 امتیازی برای دومی می‌جنگند. در گروه B فاصله کم است و در سه مسابقه‌ای که تیم‌ها برگزار کردند، استرالیا 9 و اردن 7 امتیازی‌اند. در گروه D عربستان 8، ازبکستان 6 و فلسطین 5 امتیاز دارند. در گروه E که برای ایران می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد هم قطر 10 امتیازی است و عمان 6 امتیاز. این گروه از آن جهت برای ایران مهم است که در صورت دوم شدن قطرِ (میزبان جام‌جهانی 2022) پنج تیمِ دوم به جای چهار تیم به مرحله بعدی می‌روند. در این گروه عمان یک بازی عقب افتاده با بنگلادش دارد در صورتی پیروزی می‌تواند به یک امتیازی قطر برسد تا صدرنشینی قطری‌ها را تهدید کند. در گروه F ژاپن 12، قرقیزستان و تاجیکستان هم 6 امتیازی هستند. ویتنام 10 و تایلند 7 امتیازی هم بالانشینان گروه G هستند. کره‌جنوبی 8 امتیازی، لبنان و کره‌شمالی 7 امتیازی هم برای اول و دوم شدن در گروه H رقابت می‌کنند.

در بین تیم‌هایی که مانند ایران 4 بازی برگزار کردند فقط مالدیو، گوام، نپال، هنگ‌کنگ، کامبوج، سنگاپور، افغانستان، هند، مغولستان، میانمار، اندونزی و سریلانکا امتیاز کمتری از ایران کسب کردند و سایر تیم‌ها مانند ایران برای اول و دوم شدن در گروه شانس صعود دارند.

255 41

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان