سرپرست معاونت سیاسی استانداری گیلان:

برنامه ریزی مناسب برای سواحل در رفع مشکلات موثر است

رشت - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: با برنامه ریزی مناسب برای سواحل از این ظرفیت می توان برای رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ایجاد عدالت اجتماعی استفاده کرد.

برنامه ریزی مناسب برای سواحل در رفع مشکلات موثر است

 محمود قاسم نژاد در جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان در رشت با اشاره به ضرورت  تامین امنیت سلامت استان افزود: با وجود اینکه هفت درصد غریق نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما  29 نفر غرق شدند که از این تعداد 20 نفر غیر بومی و 9 نفر بومی بودند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه فضاهای ساحلی و شناگاه های استان  افزود: در مجموع یک هزار و 635 نفر در سال جاری و در بازه زمانی فصول بهار و تابستان، در بخش شناگاه ها و سواحل از جمله نیروی انتظامی، امداد و نجات و قایق موتوری .مشغول فعالیت بوده اند.

وی با بیان اینکه نبود  برنامه ریزی در مدیریت سواحل منجر به آثار مخرب زیست محیطی، بومی، ناهنجاری و توسعه نامتوازن شهرها می شود افزود: تشکیل ستاد سواحل که در راس آن وزیر کشور قرار دارد، با هماهنگی کمیته های داخل استان ها منجر به توسعه اقتصادی و فرهنگی استان هایی که دارای ظرفیت سواحل هستند، می شود.

قاسم نژاد با اشاره به ظرفیت سواحل استان بیان کرد:  گیلان دارای 270 کیلومتر ساحل است‌ که با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت میتوان جهت رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ایجاد عدالت اجتماعی استفاده کرد.

در ادامه جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز  با بیان اینکه آزادسازی سواحل گیلان در اولویت کمیته ستاد سواحل است، اظهار داشت: تنها بخش اندکی از 270 کیلومتر ساحل استان گیلان در دسترس است.

علی اوسط اکبری مقدم با تاکید بر اینکه سپردن، ساماندهی و مدیریت شناگاه ها توسط بخش خصوصی باعث کاهش هزینه های دولت می شود افزود: اغلب حوادث برای افراد مغروق در حوزه های خارج از شناگاه ها رخ می دهد

از چابکسر در شرق گیلان تا آستارا در غرب استان، 274 کیلومتر نوار ساحلی در 9 شهرستان ، 15 بخش و 57 روستا وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان