مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند:

دولت برای رفع معضل زباله گیلان عزم جدی دارد

آستارا - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان گفت: از ۷۰۰ منطقه مدیریت پسماند در کشور، هفت منطقه متعلق به این استان است و برای ساماندهی آنها قدم‌های بلندی با حمایت دولت برداشته شده‌است.

دولت برای رفع معضل زباله گیلان عزم جدی دارد

پویا شهشهانی روز پنجشنبه در نشست شهرداران گیلان و یزد در شهرداری آستارا افزود: تولید پسماند در گیلان و مازندران به مرز بحران رسیده است و وضعیت مناسبی برای دفع زباله در این استان‌ها نداریم و مدیریت پسماند گیلان نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی بیان کرد: یکهزار و 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای ساماندهی محل دفن زباله سراوان رشت اختصاص یافته و ساخت جاده دسترسی، پشته های خاکی، تصحیح شیب و پوشش محل دفن، هدایت آب های سطحی و ساخت 24 حلقه چاه خروج گاز از مراحل این طرح است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گیلان افزود: ما گیلانی ها باید در حفاظت محیط زیست خود از منطقه حیران تا شرقی ترین نقطه استان کوشا باشیم و در این راستا نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

شهشهانی گفت: 10 میلیارد ریال برای ساماندهی محل دفن زباله آستارا اختصاص یافته است و طرح ساماندهی باید برای اجرا به پیمانکار سپرده و به بهسازی کف محل جهت نفوذناپذیری شیرابه و کنترل گازهای زباله اقدام شود.

وی ادامه داد: با توجه به حجم زیاد زباله های خانگی و گاه تفکیک نشدن آن در مبدا، احتمال ایجاد مشکل زیست محیطی جدی در آستارا وجود دارد و ساماندهی محل دفن زباله باید جدی گرفته شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و روزانه به طور میانگین 120 تن زباله در آن تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان