روند حقوقی کمیسیون اروپا علیه انگلیس به جریان افتاد

لندن – ایرنا – «اورسولا فون در لاین» به دلیل تعلل دولت انگلیس برای معرفی نماینده‌ در کمیسیون اروپا، روند حقوقی علیه این کشور را به جریان انداخت.

روند حقوقی کمیسیون اروپا علیه انگلیس به جریان افتاد

یک سخنگوی کمیسیون اروپا با اعلام این خبر افزود: انگلیس نسبت به تعهدات قانونی‌ خود تخلف کرده، در حالی که نخست وزیر این کشور در جریان درخواست برای تمدید مهلت برگزیت، وعده داد که خلاف قانون عمل نخواهد کرد.

او تصریح کرد که انگلیس تا 22 نوامبر (1 آذر) فرصت دارد تا به تصمیم کمیسیون درباره فعال شدن روند حقوقی پاسخ دهد، در غیر اینصورت انتظار می رود که مراتب به دیوان دادگستری اروپا کشیده شود.

نشریه گاردین در همین زمینه نوشت، به رغم اینکه دولت انگلیس از هفته‌های پیش آگاه بود که همزمان با آغاز کار رئیس جدید کمیسیون اروپا، از اتحادیه اروپا جدا نخواهد شد اما از معرفی نماینده جدید این کشور خودداری کرد.

گفته می شود نخست وزیر انگلیس چهارشنبه گذشته برگزاری انتخابات سراسری این کشور در 12 دسامبر (21 آذر) را بهانه و ادعا کرده است که طبق قوانین داخلی قادر به انتخاب نماینده در اتحادیه اروپا نیست.

با این حال سخنگوی کمیسیون اروپا این ادعا را رد و تصریح کرد که اعضای اتحادیه اروپا نمی توانند به بهانه مقررات داخلی، از قوانین اتحادیه سرپیچی کنند.

با توجه به لزوم آغاز به کار کمیسیون جدید اروپا در اول دسامبر (10 آذر)، فون در لاین خواهان معرفی هر چه سریعتر نماینده این کشور در این کمیسیون شده است.

اواخر مهر ماه رای عدم اعتماد نمایندگان پارلمان اروپا به سه نفر از نامزدهای معرفی شده از سوی «اورسولا فون در لاین» برای عضویت در کمیسیون اروپا، برنامه آغاز به کار این نهاد تصمیم گیرنده اروپایی را به تعویق انداخت.

نمایندگان پارلمان اروپا بیست و چهارم مهر ماه از رای دادن به سه نفر از 26 نامزد معرفی شده از سوی رئیس کمیسیون اروپا برای عضویت در این نهاد خودداری کردند.

با این اقدام پارلمان اروپا، آغاز به کار کمیسیون اروپا که طبق برنامه قرار بود از اول نوامبر (دهم آبان) زمام امور را به دست گیرد، به تعویق افتاد.

بر این اساس سه نفر از نامزدهای معرفی شده از سوی کشورهای فرانسه، رومانی و مجارستان نتوانستند رای اعتماد پارلمان اروپا را بگیرند و فون در لاین باید نفرات جدیدی را به جای آنها معرفی کند.

دولت انگلیس پس از آنکه قادر به اجرای برگزیت در تاریخ 9 آبان نشد، مهلت خروج از اتحادیه اروپا را تمدید کرد و طبق قانون موظف است تا نماینده خود در کمیسیون اروپا را معرفی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان