روسیه: سوریه باخروج نیروهای آمریکایی به ثبات می‌رسد

مسکو - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی وابسته به وزارت دفاع روسیه گفت: تثبیت اوضاع سوریه به خروج نیروهای نظامی آمریکایی از این کشور بستگی دارد و با خروج آنها این کشور باثبات می‌شود.

روسیه: سوریه باخروج نیروهای آمریکایی به ثبات می‌رسد

«میخاییل میزینتسف» روز پنجشنبه در نشست ستاد هماهنگی اقدامات روسیه و سوریه گفت: حضور غیرقانونی آمریکا و متحدانش در سوریه مانع کنترل دولت این کشور بر سراسر قلمرو سوریه و عامل اصلی بی‌ثباتی است.

میزینتسف همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا به طور گسترده با تلاش‌های روسیه و سوریه برای بازگشت مهاجران سوری به خانه‌های خود مقابله می‌کند.
وی ادامه داد: ایالات متحده اقدامات خود برای مقابله با ابتکارات روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان سوری از مناطق مرزی و نیز کشورهای همسایه به خانه‌هایشان را افزایش داده است.
مقام روس به تلاش‌های سفارت آمریکا در امان پایتخت اردن برای مقابله با بازگشت مهاجران سوری به کشور خود اشاره کرد که در این عرصه از سازمان‌های غیردولتی تحت کنترل خود استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: دانشگاه آمریکایی در بیروت هم کنفرانسی برای بررسی مسائل پناهندگان سوری برگزار کرد و در آن نمایندگان سازمان‌های بشردوستانه از آمریکا و انگلیس و سازمان‌های بین‌المللی برضرورت بهبودی وضع زندگی در سوریه برای بازگشت مهاجران تاکید کرده و به این ترتیب آوارگان را برای عدم بازگشت به سوریه ترغیب کردند.

میزینتسف در بخش دیگری نیز گفت که آمریکا و متحدانش به تلاش‌های خود برای ادامه مداخله مخرب در امور داخلی سوریه ادامه می‌دهند و در مناطق شرق فرات نیروهای آمریکایی که منطقه را ترک کرده بودند برای محافظت از میادین نفتی بازگشته‌اند.

مقام روس تصریح کرد: در واقع آمریکا منابع هیدروکربنی سوریه را تحت کنترل گرفته است و بخشی از آن را برای تامین مالی نیروهای ضددولتی در سوریه هزینه می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان