مجوز ساخت بیمارستان کبد رامهرمز صادر نشده است

اهواز - ایرنا - مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل سازمان آب و برق خوزستان گفت: مجوز ساخت بیمارستان کبد رامهرمز به دلیل قرار گرفتن در بستر رودخانه اعلا صادر نشده است.

مجوز ساخت بیمارستان کبد رامهرمز صادر نشده است

سید ابراهیم حسینی پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: درخواست ساخت بیمارستان کبد رامهرمز حدود سه ماه پیش از سوی فرمانداری ارائه شد و تاکنون دو نوبت به صراحت با این درخواست به دلیل جانمایی آن، مخالفت شده است.

وی افزود: دلیل مخالفت با جانمایی این بیمارستان، قرار گرفتن آن در بستر متروک رودخانه اعلاست.

حسینی ساخت این بیمارستان در بستر رودخانه اعلام را غیرقانونی دانست و تاکید کرد: قوانین بستر متروک رودخانه‌ها همانند قوانین بستر سیلابی رودخانه‌هاست که ساخت و ساز و دخل و تصرف و ایجاد اعیانی در آنها ممنوع است.

صدور مجوز در کارگروه زیربنایی

فرماندار رامهرمز همچنین با اشاره به برگزاری آیین ساخت بیمارستان کبد رامهرمز در روز جمعه 22 آبان، گفت: با توجه به اینکه محل ساخت بیمارستان کبد در بستر متروک رودخانه است، مراحل قانونی در حال انجام است.

موسی ممبینی با بیان اینکه استعلام‌های 20 گانه برای ساخت این بیمارستان اخذ شده افزود: دیروز در جلسه کارگروه زیربنایی در معاونت عمرانی استانداری موافقت با ساخت این بیمارستان اعلام شده است.

وی اضافه کرد: سازمان آب و برق مخالفت علنی با ساخت این بیمارستان اعلام نکرده است.

ممبینی تصریح کرد: سازمان آب و برق هشت هکتار از زمین‌های همجوار این بیمارستان را واگذار کرده و جاده نیز از نزدیک آن عبور می‌کند، بنابراین اگر این کار تخلف است، نباید به آنها مجوز می‌دادند.

وی گفت: 30 هکتار از اراضی ملی برای ساخت بیمارستان کبد در رامهرمز اختصاص یافته است و ساخت این بیمارستان با سرمایهگذاری خیران رامهرمز آغاز می‌شود، اما هنوز برآوردی از سرمایهگذاری صورت نگرفته است.

ممبینی با اشاره به اینکه بیمارستان رامهرمز تنها شعبه بیمارستان بوعلی سینا شیراز است، تاکید کرد: در حال حاضر بخشی از مراجعان بیمارستان شیراز، بیماران خوزستانی و استان های همجوار هستند بنابراین بیمارستان رامهرمز می تواند مشکل همه استانهای جنوبی را حل کند.

وی دلیل انتخاب این محل برای ساخت بیمارستان را دسترسی مناسب از استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، فارس و بوشهر به آن همچنین آماده بودن زیرساخت‌های لازم عنوان کرد.

کارشناسان یکی از دلایل خسارت شدید سیل اخیر خوزستان را دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها اعلام کرده‌اند.

بر اساس ماده 2 تبصره 3 قانون توزیع عادلانه آب، ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه‌ها و انهار طبیعی و کانال‌های عمومی و مسیل‌ها و مرداب و برکه‌های‌طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاها و دریاچه‌ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است مگر با اجازه وزارت نیرو.

همچنین طبق ماده 13 آیین نامه حریم و بستر رودخانه ها، وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها و همچنین سازمانها و نهادهای وابسته به دولت مکلفند قبل از اجرای طرحهای ‌مربوط به خود و صدور پروانه لازم بستر و حریم رودخانه‌ها، انهار، مسیل‌ها، مرداب‌ها و برکه‌های طبیعی را استعلام کنند. هر نوع تصرف در بستر و حریم‌ منوط  به موافقت کتبی و قبلی وزارت نیرو است. متخلفان از این ماده طبق مقررات موضوعه تعقیب و مجازات خواهند شد.

رامهرمز با بیش از 113 هزار نفر جمعیت در شرق خوزستان قرار دارد. رودخانه اعلا (الله) یکی از شاخه‌های اصلی رودخانه جراحی است که از شرق رامهرمز می‌گذرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان