احداث ۳ واحد آموزشی در مناطق کم‌برخوردار اشنویه آغاز شد

مهاباد- ایرنا- عملیات احداث سه واحد آموزشی با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال با حضور جمعی از مسوولان شهرستان اشنویه در مناطق کم برخودار این شهرستان آغاز شد.

احداث 3 واحد آموزشی در مناطق کم‌برخوردار اشنویه آغاز شد

فرماندار اشنویه عصر روز پنجشنبه در حاشیه کلنگ‌زنی این واحدهای آموزشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مدارس شامل 2 مدرسه ابتدایی 6 کلاسه و یک هنرستان 15 کلاسه است.

اسعد خضری اظهار داشت: مدرسه 6 کلاسه ابتدایی «شهرویرانی» در محله سیدآباد اشنویه با مساحت سه هزار متر مربع و زیربنای 392 متر مربع با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت در زمین اهدایی از سوی مرحوم «شهرویرانی» احداث می‌شود. 

وی افزود: مدرسه 6 کلاسه ابتدایی «شهید هاشمی‌نژاد» نیز در روستای میرآباد با مساحت 2 هزار متر مربع و زیربنای 392 متر مربع از محل اعتبارات بنیاد برکت با اعتبار بالغ بر 20میلیارد ریال ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت این مدارس در راستای اجرای اهداف آموزش و پرورش و توسعه فضای آموزشی و محرومیت‌زدایی در این شهرستان است اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی هنرستان فنی 15 کلاسه شهر نالوس با مساحت چهار هزار و 900 متر مربع و زیربنای 2 هزار 860 متر مربع با برآورد 160 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی نیز در این شهرستان آغاز شد.

شهرستان اشنویه دارای 134 مدرسه با 680 کلاس درس است.

در سال‌تحصیلی جدید در مجموع 14 هزار و 977 دانش‌آموز در پایه‌های مختلف تحصیلی در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند که یکهزار و 16 معلم کار آموزش به این دانش‌آموزان را برعهده دارند.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی و در جوار مرزهای عراق و ترکیه واقع شده است که بیش از 74 هزار نفر جمعیت دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان