آمریکا: داعشی‌های زندانی باید به کشورهای‌شان بازگردند

تهران- ایرنا- «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه پنجشنبه شب گفت: لازم است اتباع خارجی عضو داعش که زندانی هستند به کشورهای‌شان بازگردند.

آمریکا: داعشی‌های زندانی باید به کشورهای‌شان بازگردند

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، جفری افزود: اعضای ائتلاف بین‌المللی درباره موضوع بازگرداندن داعشی‌های زندانی به کشورهایشان اختلاف نظر دارند.

وی گفت: آمریکا هرگز مشکل داعشی‌های خارجی در بند را به جای کشورهایشان حل نخواهد کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه اضافه کرد: مسؤولانه نیست که اروپایی‌ها از عراق بخواهند تا عناصر داعشی در این کشور محاکمه شوند.

جفری یادآور شد: با وجود مرگ بغدادی، اما همچنان مسیر برای نابود کردن داعش طولانی است.

وی همچنین در خصوص عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه گفت: ما از دخالت ترکیه در شمال سوریه راضی نیستیم.

نماینده ویژه آمریکا افزود: هرگونه بازگشت مردم به شمال شرق سوریه بایستی برای ساکنان همین منطقه باشد و با هماهنگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد انجام شود.

روز دوشنبه وزارت کشور ترکیه، از آغاز روند بازگرداندن اعضای اروپایی گروه تروریستی داعش به کشورهای متبوع خود خبر داد. «اسماعیل چاتاکلی» سخنگوی وزرات کشور ترکیه این مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگار آناتولی بیان کرد.

ترکیه در 25 مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه در حدفاصل شهرهای "رأس العین" و "تل ابیض" به طول 120 کیلومتر و عمق 30 کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان