نهاوندیان: تقویت ظرفیت های مرزی یکی از محورهای توسعه کردستان است

سنندج - ایرنا - معاون اقتصادی رئیس جهمور با اشاره به ظرفیت‌های تجارت داخلی و خارجی در کردستان گفت: مرز از ظرفیت های مهم اقتصادی در این استان است که با تقویت این ظرفیت های توسعه آن شکل می‌گیرد.

نهاوندیان: تقویت ظرفیت های مرزی یکی از محورهای توسعه کردستان است

محمد نهاوندیان شامگاه پنجشنبه درحاشیه  بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: ظرفیت‌های تجاری استان کردستان بسیار زیاد است که باید سال‌ها قبل مورد توجه قرار می‌گرفت و زیرساخت های آن را فراهم می‌شد.

وی اظهار داشت: در 2 سال اخیر کاستی‌های گذشته با ایجاد زیرساخت های تجاری تاحدودی زیادی جبران شده است.

نهاوندیان عراق را یکی از شرکای تجاری جدی ایران اعلام کرد و گفت: در سیاست تجاری کشور کار با همسایگان در اولویت قرار دارد و باید زیرساخت های تجاری مرزها را افزایش دهیم چراکه با بازگشایی مرز باشماق در چند سال اخیر افزایش استفاده از ظرفیت های تجاری در کردستان را شا6د بودیم.

وی اضاله کرد: برای بهره گیری از ظرفیت‌های تجاری کردستان دولت پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه - مریوان را برای تحقق بخشیدن به استفاده از این ظرفیت ها تجاری کردستان به مجلس داده که امیدوارم این مهم در مجلس تصویب شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: با همت جمعی زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی بانه فراهم شده که سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه باید شیوه های تجارت مرزی در کردستان تغییر کند افزود: در چند سال اخیر در بانه سرمایه گذاری های بسیار خوبی انجام شده و سیمای شهری نسبت به سال‌های گذشته بسیار تغییر کرده که باید این سرمایه گذاری‌ها باید به سمت تجارت مدرن، برنامه ریزی شده و هدفمند هدایت شود که منافع اقتصادی کشور در آن محقق شود.

نهاوندیان گفت: باید تجارت در کردستان با نظارت انجام شود و شرایط را برای تولید بیشتر در کشور فراهم کند.

وی با اشاره به نوسانات ارزی در یک سال گذشته اظهار داشت: به دلیل تحریمهای ظالمانه در یک سال گذشته نوسانات ارزی در کشور شروع شد که در حال حاضر التهابات ارز در بازار کاهش یافته است.

معاون اقتصادی رئیس جهمور افزود: تصمیمات اقتضایی که در این دوره مدیریت بحران گرفته شده در بسیاری از جاها تاثیر گذاشت که با عادی شدن شرایط کشور واردات 130 قلم کالا در دستور کار دولت قرار گرفته که متناسب با سیاست های کلان کشور اجرایی می شود.

محمد نهاوندیان شامگاه پنجشنبه در سفر به شهرستان بانه از منطقه ویژه اقتصادی بانه، بازارچه مرزی سیرانبند، یادمان شهدای غریب سیرانبند و مجتمع تجاری آفتاب درخشان بازدید کرد.

شهرستان مرزی بانه 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان