گلستان در شب میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) غرق شادی است

گرگان - ایرنا - شهر و روستاهای شیعه و سنی‌نشین استان گلستان در شامگاه ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جعفر صادق(ع) یکپارچه غرق در جشن و نور و سرور است.

گلستان در شب میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) غرق شادی است

این جشن ها که از ابتدای هفته وحدت در جای جای گلستان آغاز شده بود شامگاه پنجشنبه به اوج خود رسید.

مولودی خوانی و برگزاری برنامه های مذهبی در خیابان ها، میادین، حسینیه ها، تکایا و صحن امام زادگان و بقاع متبرکه گرگان مانند امامزاده عبدالله و امامزاده نور از جمله برنامه های این شب بود و ارادتمندان و شیفتگان سلاله رسول الله در گلستان با پخش شیرینی و شربت و چای بین رهگذران به سرور و شادمانی پرداختند.

همچنین در شهرهای سنی نشین استان گلستان ویژه برنامه های مذهبی مردم منطقه بویژه ترکمن ها برگزار شد.

در برنامه های پیش بینی شده برای شب عید در مساجد، سخنرانان با اشاره به ابعاد شخصیت وجودی پیامبر عظیم الشأن اسلام بر وحدت و گسترش محبت در پرتو معنویت بین شیعه و سنی تاکید کردند.

همچنین شب گذشته آیین شب شعر و سرایش در مدح پیامبر اکرم (ص) در برخی از حوزه های علمیه مناطق اهل سنت استان گلستان برگزار شد.

 آخرین فرستاده خدا حضرت محمد (ص) در 17 ربیع الاول سال 570 عام الفیل در مکه مکرمه دیده به جهان گشود.

خاتم پیامبران دارای لقب هایی همچون رسول الله، امین، مصطفی، خاتم النبیین، رسول اکرم، نبی الرحمه، سید المرسلین، رسول اعظم، طه و یس بودند و کنیه ایشان ابوالقاسم و ابوابراهیم است.

امام صادق علیه السلام نیز در 27 ربیع الاول سال 83 هـجری قمری در مدینه به دنیا آمد.

پیشوای ششم شیعه القاب دیگری مانند فاضل و صابر و طاهر هم داشته اند، لقب صادق را حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) برای آن حضرت انتخاب فرمودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان