با حضور وزیر بهداشت؛

یک موسسه نیکوکاری در کاشان راه‌اندازی شد

کاشان- ایرنا- فاز نخست یک موسسه نیکوکاری در آیینی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان شهرستانی در کاشان گشایش یافت.

یک موسسه نیکوکاری در کاشان راه‌اندازی شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنجشنبه‌شب در آیین راه‌اندازی این موسسه نیکوکاری تاکید کرد: خانواده‌های دارای فرزند معلول نباید غم و غصه داشته باشند، زیرا بسیاری از معلولان در زمینه‌های گوناگونی توانایی دارند و با این استعدادها می‌توان کارهای بزرگی را در جامعه انجام داد. 

سعید نمکی افزود: نقش حاکمیتی وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی کاهش معلولیت است که موجب آسیب رساندن به جسم و روح انسان در دوران پیش و پس از تولد می‌شود، اما هیچ دولتی در جهان به تنهایی گره‌گشای مشکلات گروه‌های آسیب‌پذیر نمی‌تواند باشد و سایر مردم به ویژه نیکوکاران هم باید برای پشتیبانی از قشرهای آسیب‌پذیر گام بردارند.

وی بیان کرد: موسسه‌های نیکوکاری نیز در کنار اینکه تا کنون توانستند توانمندی معلولان را به جامعه بشناسانند، خانواده‌های آنها را نیز از یک مشکل روح‌افزا و توان‌فرسا به سوی آرامش سوق داده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه راهکارهای حمایتی برای توان‌یابان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید با وجود تنگناهای اعتباری سازمان بهزیستی، کارهای بسیار بزرگ و مناسبی ساماندهی شده است.

وی همچنین تشریح کرد: حجت‌السلام روحانی با نفت زیر 30 دلار دولت را تحویل گرفت و بدهی‌ها را نیز زمانی که نفت بالای 120 دلار بود، پرداخت کرد تا آبروی نظام و کشور حفظ شود.

نمکی افزود: با وجود همه کاستی‌ها و فشارهای ناجوانمردانه دشمن برای به زانو درآوردن کشور، تا پایان سال‌جاری هر هفته 50 طرح بهداشتی درمانی در نقاط کمتر برخوردار کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: میزان کسری دارویی کشور در زمان حاضر یک‌سوم مشابه سال گذشته است و تا پایان سال کوچک‌ترین کمبودی در مورد داروهای اساسی، بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت.

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای تامین مواد اولیه کارخانه‌های داروسازی کشور تا پایان تیر سال آینده نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل موسسه نیکوکاری کاشانه مهر نیز در ادامه گفت: برای ساخت این بخش از طرح نزدیک به 70 میلیارد ریال از سوی نیکوکاران این شهرستان اهدا شده است.

جواد نخی افزود: این موسسه نیکوکاری در مجموع با زیربنای 6 هزار و 500 مترمربع در هفت طبقه ساخته خواهد شد.

وی یادآور شد: موسسه نیکوکاری کاشانه مهر سال 1387 با همکاری جمعی از نیکوکاران فعالیت خود را آغاز و تا کنون  255 نفر توانیاب شامل 116 دختر  و 139 پسر را شناسایی کرده است.

مدیرعامل موسسه نیکوکاری کاشانه مهر اضافه کرد: نزدیک به 80 نفر توانیاب از خدمات بهره برده و از موسسه خارج شده‌اند و سایرین همچنان از خدمات استفاده می‌کنند.

وی تشریح کرد: شناسایی و جذب معولان جسمی حرکتی برای ارتقای سطح توانایی آنها، تقویت حس اعتماد به نفس در بین معلولان و ارتقای انگیزه فعالیت، ایجاد خودکفایی اقتصادی برای معلولان و تامین معیشت شرافت‌مندانه با حفظ کرامت آنها از جمله هدف‌های راه‌اندازی این موسسه نیکوکاری بود.

یک‌هزار و 54 توانخواه جسمی حرکتی، یک‌هزار و 182 نفر توانخواه ذهنی، 630 نفر ناشنوا، 600 نفر نابینا و کم‌بینا، 739 نفر بیماران اعصاب و روان مزمن، 200 نفر سالمند توانخواه و 124 نفر توانخواه ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی در شهرستان کاشان بهره می‌برند.

در مجموع افزون بر 11 هزار نفر از شهرستان 365 هزار نفری کاشان از خدمت سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند که نزدیک به پنچ هزار نفر آنها را معلولان تشکیل می‌دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان