امام جمعه رشت: جوانان کارآفرین حمایت شوند

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت خواستار اعطای تسهیلات و مجوزهای لازم به جوانان کارآفرین شد و گفت: از تمامی متولیان استان می خواهم برای جوانانی که می خواهند در راستای تولید فعالیت داشته باشند، کاغذبازی در اداره ها کم شود.

امام جمعه رشت: جوانان کارآفرین حمایت شوند

آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت، به میلاد پر برکت منجی عالم بشریت پیامبر اسلام (ص) و امام صادق(ع) اشاره و اظهار کرد: بشریت به دین رسول اکرم(ص) رغبت پیدا کرده ضمن اینکه انقلاب اسلامی پرتوی از نورانیت خورشید بعثت پیامبر اکرم(ص) است.
وی به چهار نکته در روش پیامبران الهی با بیان روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: نیکی کردن، سخاوت، صبر در گرفتاری، سختی و مشکلات و همچنین ادا کردن حق مومن روش انبیای الهی است.
وی با بیان اینکه 24 آبان به عنوان روز کتاب و کتابدار نامگذاری شده ، تصریح کرد: امروز در جامعه ما مطالعه کتاب به پنج درصد رسیده و کتاب و کتابخوانی بین مردم غریب شده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به جایگاه کتاب و مطالعه حتی بین ایرانی های قبل از اسلام اشاره کرد و یادآور شد: قبل از اسلام، ایرانی ها افرادی اهل دانش، فضل و مطالعه بودند و در دوره اسلامی مسلمانان به ویژه ایرانی های مسلمان به کتاب گرایش داشتند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه امروز آثار منفی فقدان مطالعه و کتاب را به طور عملی در جامعه مشاهده می کنیم، خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی موجب ارتقای فرهنگ جامعه می شود.
امام جمعه رشت به گرایش جامعه به فضای مجازی اشاره کرد و افزود: شبکه های مجازی یک ظرفیت محسوب می شوند اما 90 درصد از فضای مجازی تخریبی هستند و امروز دین، انقلاب و ایمان مردم را هدف رفته اند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به تخریب ارزش های انبیای الهی توسط فضای مجازی در جامعه، بیان کرد: اگر شبکه های مجازی تا این حد پیش رفته اند، به دلیل فاصله از کتابخوانی است.
وی به نشست ائمه جمعه گیلان با حضور فرمانده هان سپاه استان اشاره کرد و گفت: مسئولان باید موضوع زمین خواری، جنگل خواری و دریاخواری در گیلان را به طور جدی رصد و پیگیری کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه زمین خواری به منظور ایجاد پاتوق برای تفریح برخی از افراد برای استان لکه ننگ است، تصریح کرد: کمبود زمین در گیلان موجب شده تا جوانان نتوانند برای خود کارآفرینی و اشتغالزایی کنند.
وی با تشکر از قوه قضائیه در مبارزه با مفسدان اقتصادی، بیان کرد: اقدام قوه قضائیه موجب نشاط بین مردم شده است.
امام جمعه رشت به ویژگی نماینده در تراز انقلاب اسلامی در ادامه بیان این ویژگی ها از هفته گذشته اشاره کرد و افزود: نماینده مجلس باید وفادار به انقلاب و رهبری نظام باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نماینده مجلس باید زندگی متعارف با مردم داشته باشد، تصریح کرد: نماینده باید دارای اندیشه در خط انقلاب و نظام داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان