پرواز تهران به رامسر در فرودگاه رشت به زمین نشست

نوشهر - ایرنا - پرواز شماره ۳۳۲۳ تهران به رامسر روز جمعه به دلیل شرایط نامساعد جوی با تغییر مسیر در فرودگاه رشت به زمین نشست.

پرواز تهران به رامسر در فرودگاه رشت به زمین نشست

مدیر روابط عمومی فرودگاه رامسر روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت که پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ساعت 11 و 45 دقیقه فرودگاه تهران را به مقصد رامسر ترک کرد ولی پس از ورود به آسمان مازندران با وضعیت جوی نامساعد رو به رو شد.

ایمان پوررمضان افزود: با توجه به این که پرواز رفت به فرودگاه رامسر نرسید، پرواز برگشت این هواپیما به تهران هم که قرار بود ساعت 13 و 25 دقیقه انجام شود، باطل شد.

بارش شدید باران از عصر دیروز در مازندران شروع شد و همچنان ادامه دارد.

بر اساس اعلام ایستگاه های هواشناسی مازندران در حال حاضر شهرستان رامسر با 13 درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین و سیاه بیشه با صفر درجه سرد ترین در مازندران هستند.

فرودگاه شهرستان گردشگرپذیر رامسر با قدمتی بیش از 50 سال یکی از زیباترین فرودگاه های شمال کشور است. پروازهای این فرودگاه به خاطر کوتاه بودن و محدودیت دید در باند، با مشکل نشست و برخاست مواجه می شوند. این مشکل که از سال 88 قرار بود در مدت دو سال رفع شود همچنان ادامه دارد و در زمان نامساعد بودن شرایط جوی تشدید می شود.

یکی از مشکلات وجود ساختمان واحد آموزشی فرودگاه است که سبب شده تا جدید فرودگاه بلااستفاده بماند در حالی که مسئولان فرودگاهی مازندران وعده داده بودند که این ساختمان تا آذر ماه امسال تخریب خواهد شد.

در صورت رفع موانع پروازی و بهره برداری از طرح توسعه، باند فرودگاه رامسر از یک هزار و 500 متر کنونی به 2 هزار و 750 متر افزایش می یابد که برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر نیز مناسب خواهد بود.

پیش از این مدیرکل فرودگاه های مازندران از آنچه که کم کاری مسئولان در رفع موانع پروازی فرودگاه رامسر نامیده بود، انتقاد کرد. سعد الله وطنخواه به ایرنا گفته بود که در نشستی که دهم مهرماه با حضور جمعی از مسئولان محلی از جمله فرماندار، روسای شورای شهر و شهرداران شهرهای رامسر، کتالم و ساداتشهر در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور برگزار شد 9 مانع در مسیر اجرای باند بتنی این طرح ملی شناسایی شد و  بر اساس صورتجلسه این نشست ، قرار بود ظرف مدت یک ماه نسبت به تخریب موانع پروازی اقدام شود که متاسفانه طبق بازدید های به عمل آمده و گزارش های رسیده کوچکترین گامی در این زمینه برداشته نشده است.        

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان