الزام وکلا به استفاده از دستگاه کارتخوان در سال ۹۹

مدیر کل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: وکلا به انضمام ۱۴ گروه از فعالان اقتصادی در قالب ۵۰ گروه از صاحبان حرف و صنوف در کشور از ابتدای سال ۱۳۹۹ ملزم به استفاده ازدستگاه کارتخوان هستند.

الزام وکلا به استفاده از دستگاه کارتخوان در سال 99

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی رستم پور در مصاحبه با رادیو افزود: صاحبان حرف و مشاغل مشمول نصب، راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش در بیست و هشتم شهریور امسال از طریق روزنامه رسمی، کثیرالانتشار و دیگر رسانه ها فراخوان شدند مبنی بر اینکه از ابتدای سال 1399 ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی) و صدور صورتحساب فروش (فاکتور) مطابق مقررات خواهند بود.

وی همچنین اظهارداشت: طبق این فراخوان از تمامی صاحبان مشاغل و حرف مزبور دعوت به عمل آمد که از ابتدای مهرماه سال جاری با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir نسبت به ثبت سریال استاندارد پایانه/پایانه های پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی خود (کارتخوان های بانکی) اقدام کنند.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: فرصت انجام این کار نیز از اول مهر تا آخر دی ماه سال جاری تعیین و همچنین دو ماه پایانی سال هم مربوط به بقیه اقداماتی که سازمان مالیاتی باید انجام دهد.

وی افزود: توقع اینکه وکلا که خود مدافع قانون هستند از این اقدام قانونی تبعیت و دستگاه کارتخوان را در دفاتر محل کار خود نصب کنند.

رستم پور همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حضرتعالی استقبال وکلا از این طرح را چگونه ارزیابی می کنید، اظهارداشت: درصد ثبت نام وکلا در سامانه سازمان امور مالیاتی برای دستگاه کارتخوان هم اکنون بسیار پائین است و به نظر می رسد از سمت کانون وکلا باید اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی بحث اطلاع رسانی خود را از مسیرهای مختلف تشدید کرده و انتظار بر اینکه کانون وکلا نیز گام های بلندتری در این زمینه بردارد.

مدیر کل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌ سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: توقع اینکه تا پایان دی ماه سال جاری این کار به نحو مطلوب در کشور انجام شود.

وی افزود: اگر این گروه ها به خصوص وکلا به قانون تمکین نکنند ضمن اینکه شائبه عدم شفافیت در بخش درآمدی خود را تشدید و حساسیت ماموران سازمان امور مالیاتی را در تشخیص مالیات افزایش می دهند آن چیزی هم که در قانون پیش بینی شده دو دسته جریمه نسبت به درآمد های آنان است که به یقین مطالبه خواهد شد.

رستم پور یادآورشد: برنامه سازمان امور مالیاتی اینکه افرادی که به قانون تمکین نمی کنند تا جائی که بتواند مشوق ها و همینطور بخشودگی جرائم مالیاتی را برای این دسته از مودیان اعمال نکند اما در مقابل کسانی که به اجرای صحیح قانون تمکین می کنند هم مشوق هایی که در قانون پیش بینی شده مثل بخشودگی 10 درصد از مالیات ابرازی عملکرد مودیانی که توسط سازمان امور مالیاتی ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش و تجهیزات مشابه شده اند مشروط به رعایت آئین نامه اجرایی مربوط برای مدت دو سال اول استفاده خواهد کرد و هم سایر مشوق هااز جمله تقسیط و بقیه مسائل را در خدمت مودیان قانون مدار کشور خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان