توضیحات رئیس سازمان زندان‌ها درباره مشمولان عفو اخیر رهبر انقلاب

تسنیم نوشت: رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو و تخفیف مجازات سه هزار و ۵۵۲ نفر از محکومان گفت: عمده این افراد، کسانی هستند که با برخورداری از نعمت عفو رهبری، از زندان آزاد می‌شوند.

توضیحات رئیس سازمان زندان‌ها درباره مشمولان عفو اخیر رهبر انقلاب

علی‌اصغر جهانگیر با اشاره به عفو و تخفیف مجازات سه هزار و 552 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی به مناسب میلاد پیامبر گراتمی اسلامی (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: به محض ابلاغ عفو اخیر از سوی دفتر ریاست قوه قضائیه که به احتمال بسیار، فردا (شنبه) 25 آبان این کار انجام می‌شود، فرایند مربوطه برای برخورداری محکومان از عفو و تخفیف مجازات، آغاز خواهد شد.

این مقام عالی قضایی افزود: با توجه به اینکه عفو اخیر رهبر انقلاب، مصداق است و معیاری نیست و پیش از این پرونده‌های تک تک این افراد مورد بررسی قرار گرفته، دیگر نیازی به بررسی پرونده آنها وجود ندارد و کار سرعت بیشتری می‌گیرد و افراد به همان نحوی که در لیست عفو و تخفیف مجازات آمده، مشمول برخورداری از نعمت عفو رهبر انقلاب اعم از تخفیف یا آزادی می‌شوند.

جهانگیر یادآور شد: پرونده این افراد ابتدا توسط استان‌ها یک مرتبه بررسی و سپس به کمیسیون عفو مرکزی ارسال شده و در آنجا نیز مجدداً  مورد بررسی قرار گرفته و درباره تک تک افراد، ملاحظات لازم پیش‌بینی شده و خوشبختانه پس از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، رهبر معظم انقلاب با عفو محکومان موافقت کردند.

به گفته رئیس سازمان زندان‌ها، از سه هزار و 552 محکومی که مورد عفو و تخفیف مجازات رهبر معظم انقلاب اسلامی گرفتند، عمده افراد، کسانی هستند که از زندان آزاد می‌شوند.

رئیس سازمان زندان‌ها تأکید کرد: سعی می‌کنیم ظرف کمتر از دو الی سه روز، همه افراد مشمول، از نعمت عفو برخوردار شوند.

4747
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان