مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران مطرح کرد؛

محیط زیست شفاف‌ترین سیستم امروز است/ سایت پسماند آرادکوه حتما باید جا به جا شود

محمودی گفت:آراد کوه یکی از بزرگترین سایت‌های پسماند خاورمیانه است و جا به جایی آن یک اصل اساسی است.

محیط زیست شفاف‌ترین سیستم امروز است/ سایت پسماند آرادکوه حتما باید جا به جا شود

محیط زیست شفاف‌ترین سیستم امروز است/ سایت پسماند آرادکوه حتما باید جا به جا شودبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در در اولین نشست خبری خود که صبح امروز (دوشنبه 25 آبان ماه) در سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد با اشاره برنامه‌های پیش رو این سازمان اظهار کرد: محیط زیست شفاف‌ترین سیستم امروز جامعه است؛ هر اتفاقی که در این سازمان می‌افتد به صورت روشن و هویدا مخابره می‌شود.

او افزود:از نقد‌های سازنده و منصفانه که به پیشبرد اهداف محیط زیست کمک می‌کند استقبال خواهیم کرد و این نقد‌ها به نفع مردم خواهد بود.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه پاسخگویی وظیفه ماست گفت: سیاست محیط زیست کشور ما هدف گذاری مشترک با کمک مردم است.

او بیان کرد: امروز مناطق حفاظت شده خطوط قرمز سازمان محیط زیست هستند؛ قبلا اتفاق‌هایی در این مناطق می‌افتاد که خود ماهم خبری نداشتیم، اما اکنون این شرایط تغییر کرده است و تلاش تمام همکاران من حفاظت از آب و خاک این سرزمین است.

محمودی با اشاره به بوی نامطبوع مجتمع آراد کوه مطرح کرد: آراد کوه یکی از بزرگترین سایت‌های پسماند خاورمیانه است و جا به جایی آن یک اصل اساسی است حتی اگر سبب بوی نامطبوعی هم نمی‌شد.

او با اشاره به اینکه بخشی از جا به جایی آراد کوه بر عهده شهرداری است گفت: حتما باید جا نمایی جدیدی برای این سایت پسماند صورت گیرد و تغییراتی در آن ایجاد شود.

محمودی با بیان اینکه پروانه شکار در تهران صادر نخواهد شد گفت: مسئله شکار برای ما اهمیت دارد و کشور ما طی 20 سال گذشته دچار نوسان در اقلیم بوده است؛ خیلی از آبشخور‌هایی که وجود داشته است در حال حاضر وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه زیستگاه عامل اصلی جمعیت است؛ افزود: در پوشش گیاهی کشور ما تغییراتی ایجاد شده است از این رو توان محیطی در زیستگاه‌ها طی 20 سال گذشته افت کرده است؛ بنابراین جمعیت نیز تغییر پیدا کرده است بنابر همین مانند گذشته پروانه شکار بدون توجه به زیستگاه صادر نخواهد شد.

او عنوان کرد: تصمیم گرفتیم که پروانه شکار دیگر صادر نکنیم و امسال پروانه در تهران صادر نشده است چرا که باید مطالعات جامعی در خصوص شرایط زیستگاه به دست ما برسد.

محمودی افزود: در این دو ماهی که من خدمتگزار بودم آمار کشفیات شکار غیر مجاز در یک ماه با 6 ماه گذشته برابری می‌کند.

مدیرکل حفاظت استان تهران گفت: طی یک ماه گذشته تا به امروز 30 تا اسلحه از متخلفان استان تهران گرفته شده است.

او مطرح کرد: پسماندسوزی در جنوب استان تهران رایج است؛ اکیپ‌هایی تشکیل شده که تا پایان دی ماه بتوانیم تمام جنوب استان تهران را پایش و با پسماندسوزی برخورد کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران درباره سایت مخصوص دفع پسماند‌های ویژه بیمارستانی و صنعتی گفت: متاسفانه تاکنون در این کلانشهر سایت پسماند مشخصی برای پسماند‌های ویژه نداشتیم و این معضل بزرگی است.

او افزود: این موضوع سبب شده است که زباله‌های ویژه در تهران و در بیمارستان‌ها دپو شوند، خوشبختانه اخیرا استاندار تهران دستور دادند که محل مشخصی برای دفع این پسماند‌ها در تهران داشته باشیم.

محمودی بیان کرد: در اولین فرصتی که مکان دفع پسماند‌های ویژه مشخص شود و به ما اعلام شود، ارزیابی‌های خود را انجام خواهیم داد، در حال حاضر نقطه‌ای را در جنوب تهران محدوده هوشنگ آباد در نظر گرفتند که در مرحله واگذاری زمین است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی از بیمارستان‌های خصوصی و کلینیک‌های تهران پسماند‌های ویژه در کنار پسماند‌های عادی قرار داده می‌شود و شهرداری هم بدون ملاحظه‌ای آن‌ها را جمع آوری می‌کند، گفت: براساس قانون مدیریت پسماند، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های خصوصی موظف هستند که با شهرداری قرارداد ببندند و پسماند‌های ویژه خود را به این نهاد تحویل دهند، اما متاسفانه این اتفاق هنوز نیفتاد.

او بیان کرد: واحد‌های صنعتی چنانچه ضوابط زیست محیطی را رعایت کنند، می‌توانند داخل شهرک‌های صنعتی مستقر شوند، البته این موضوع منوط به این است که بحث شعاع 120 کیلومتر برای کلانشهر تهران بررسی و تصمیماتی در مورد آن گرفته شود.

محمودی با اشاره به اینکه شهرداری تهران درخواست داده است که پرندگان باغ پرندگان لویزان را تحویل دهد، گفت: به شهرداری نامه زدیم و اعلام کردیم حق چنین کاری را ندارد. محیط زیست استان تهران در مورد حیات وحش، قاچاق پرنده و شکار نهایت سخت‌گیری را خواهد کرد. همچنین طی یک ماه اخیر آمار کشفیات استان تهران با شش ماه گذشته آن برابری می‌کند؛ چرا که فقط در یک ماه 30 قبضه اسلحه از متخلفان گرفته شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان