کیهان: نماینده‌های امید از وعده‌های آنچنانی به نمایش استعفا رسیدند

روزنامه کیهان نوشت: مطرح شدن شایعه استعفا از سوی برخی نمایندگان در واکنش به اجرای طرح سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین، چیزی نیست جز طفره رفتن از پاسخگویی و به حاشیه بردن مطالبات مردم.

کیهان: نماینده‌های امید از وعده‌های آنچنانی به نمایش استعفا رسیدند

همزمان با اجرای طرح سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین، محمد قسیم عثمانی، نماینده بوکان و عضو فراکسیون امید در مجلس، دیروز در اقدامی‌تأمل‌برانگیز در نطق پیش از دستور استعفای خود از سمت نمایندگی را اعلام کرد. محمود صادقی نماینده تهران و از اعضای فراکسیون امید نیز دیروز در اقدامی ‌قابل تأمل اعلام کرد که تصمیم دارد استعفای خود را تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس کند. این دو نماینده عضو فراکسیون امید مجلس بوده و با وعده‌های آنچنانی وارد مجلس شدند.
مطرح کردن موضوع استعفا توسط برخی نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در حالی است که این طرح در دولت مورد حمایت این طیف اجرا شده است. اقدام به استعفا، آن هم در مقطعی که حدود 3 ماه به پایان مجلس دهم باقی مانده است، جز سیاسی‌کاری و فرار از پاسخگویی، هیچ دلیل دیگری ندارد.
وظیفه نمایندگان مجلس، نظارت بر عملکرد دولت و طرح سؤال از دولتمردان است. بر همین اساس بدیهی است که اقداماتی از قبیل استعفا، به هیچ عنوان در راستای رسالت نمایندگی نبوده و هیچ گره‌ای از مشکلات مردم باز نمی‌کند.
صادق خرازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به این اقدام تأمل‌برانگیز نمایندگان مجلس گفت: به این نتیجه رسیدم که این اقدام تنها بخشی از مسیر تبلیغاتی دوستان به‌حساب می‌آید. اقدام به استعفا در شرایطی که تنها سه ماه از عمر مجلس باقی‌ مانده و برخی از حضرات وکلای مجلس کارنامه قابل دفاعی برای ارائه به مردم ندارند برای استفاده در کمپین‌های انتخاباتی‌شان است. 
به گزارش مشرق، خرازی در ادامه گفت: این اقدام زیبنده کسانی که شش سال در قدرت بودند و با این دولت همکاری داشته و دارند، نیست. این اقدام، شایسته کار حرفه‌ای کنشگران سیاسی نیست، هنوز ‌ترکش‌های استعفای دسته‌جمعی مجلس ششم اندام اصلاحات را آزار می‌دهد، اینکه در آستانه هفتمین سال دولت مورد حمایت، چنین موضعی گرفته شود یا چنین اقدامی‌صورت بگیرد یعنی فرار روبه‌جلو! یعنی طفره رفتن از پاسخگویی!
وی افزود: مجلس‌ تریبون دارد، در کشور ‌تریبون نقد دولت و همه اجزای حاکمیت وجود دارد، چرا مسیر منطقی سیر نمی‌شود! هرگونه استعفا یا ‌ترغیب مردم در جهت ایجاد بحران و تحریم انتخابات طی مجلس آینده خواسته کلیت اصلاح‌طلبان نیست و مطلقاً هم قابل دفاع نخواهد بود.

2323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان