اقتصاد در گذر زمان

از وزیر مالیه شدن فیروز فیروز تا ضربه وزارت اطلاعات به اخلالگران بازار پتروشیمی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

27 آبان 1307، مهدی قلی هدایت رییس ‌الوزرا وزیران خود را به این شرح به مجلس معرفی کرد:

فیروز فیروز وزیر مالیه، علی‌اکبر داور وزیر عدلیه، یحیی قره‌ گوزلو وزیر معارف، سرتیپ شیبانی وزیر فوائد عامه، صوراسرافیل وزیر پست و تلگراف، سردار اسعد وزیر جنگ، ادیب ‌السلطنه سمیعی وزیر داخله، پاکراون کفیل وزارت خارجه،‌ یحیی دیبا (ناظم ‌الدوله) معاون رییس ‌الوزرا.

27 آبان 1349، به دنبال مذاکرات چند روزه نمایندگان ایران و کنسرسیوم، سهم ایران از درآمد نفت 61 درصد و سهم کنسرسیوم 39 درصد اعلام شد.

27 آبان 1391، بهروز علیشیری رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: از هفت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در سال‌جاری، 5/1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی از طریق مشارکت عمومی - خصوصی جذب می‌شود.

27 آبان 1394، موسسه رتبه ‌بندی کپیتال اینتلیجنس (CI) از کاهش ریسک و بهبود رتبه اعتباری ایران در بازپرداخت تعهدات داخلی و خارجی خبر داد. بر اساس این گزارش، رتبه اعتباری در بازپرداخت «تعهدات بلندمدت خارجی» و بازپرداخت «تعهدات بلند مدت داخلی»، از B به B+ افزایش یافت.

27 آبان 1395، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با تصویب هیات‌وزیران حق مسکن کارگران 2 برابر شد، گفت: این رقم از شهریورماه امسال برای کارگران محاسبه می‌شود.

27 آبان 1396، رتبه 49 کشور و اتحادیه اروپا (28 کشور) در شاخص «ساخت کشور» اعلام شد که نشان می‌دهد کدام کشورها از عنصر شهرت جهانی کالایی برخوردارند. براین اساس، آلمان، سوئیس و انگلستان بالاترین امتیاز از نظر آوازه و محبوبیت کالایی را در دنیا کسب کرده‌اند. محبوبیت کالاهای ایرانی نیز گرچه در مقایسه با دیگر کشورها، کمتر از حد متوسط است اما همین رتبه نیز گویای شناخت نسبی مصرف‌کنندگان از برچسب «ساخت ایران» است. بیشترین درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین کشورها به پاکستان، ویتنام، بحرین و چین اختصاص دارد.

27 آبان 1397، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات از ضربه وزارت اطلاعات به اخلالگران بازار پتروشیمی خبر داد. در اطلاعیه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات آمده است: سربازان گمنام امام زمان(عج)، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های دلالی و اخلالگر محصولات پتروشیمی را متلاشی کردند. این شبکه غیرقانونی به‌صورت سراسری به‌ویژه در استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، قم، مازندران، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و قزوین فعالیت داشتند و درصدد ایجاد تقاضای کاذب در بازار بودند. حجم تخلفات مالی این شبکه حدود 500 میلیارد تومان برآورد شده است و با تلاش بی‌وقفه سربازان گمنام امام زمان (عج) علاوه‌بر کشف 10 هزار تن محصولات پتروشیمی، 14 نفر از عوامل اصلی این شبکه دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان