نماینده مجلس: حمل و نقل عمومی باید توسعه یابد

بیرجند - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح قیمت بنزین نیاز است حمل و نقل عمومی در مناطق شهری و روستایی توسعه یابد.

نماینده مجلس: حمل و نقل عمومی باید توسعه یابد

نظر افضلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امیدواریم اجرای طرح سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین منجر به کاهش مصرف سوخت در کشور شود و با شفاف سازی دقیق برنامه‌های دولت، اعتماد بین مردم نیز ایجاد می‌شود.

وی گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که این موضوع تصمیم قوا است اگر به طور منصفانه به موضوع نگاه کنیم قیمت بنزین تا پیش از اجرای این طرح پایین بود ولی اجرای طرح جدید هم نیاز به مدیریت همه جانبه دارد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت ما به التفاوت قیمت بنزین به اقشار نیازمند اظهار داشت: برخی روستاییان دغدغه‌هایی در این خصوص دارند که نیاز به اطلاع رسانی و شفاف سازی است.

وی گفت: از قدیم هم مطرح بوده که مصرف بی‌رویه بنزین کار صحیحی نیست و باعث هدررفت منابع ملی می‌شود اما مردم هم دغدغه‌هایی دارند که با تلاش و تدبیر مسئولان باید رفع شود.

افضلی افزود: به طور مثال در شهرستان نهبندان که 27 هزار کیلومتر وسعت دارد، فاصله یک روستا تا مرکز شهرستان حدود 150 کیلومتر است لذا اگر ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یابد و استفاده از آن فرهنگ‌سازی شود هزینه سفرها برای مردم کمتر از استفاده خودروی شخصی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اختصاص سهمیه می‌طلبد که با بررسی کارشناسی منطقه‌ای یا استانی شود، بر تسریع احداث جایگاه‌های سی. ان. جی در شهرهای کمتر برخوردار تاکید کرد و گفت: این موضوع فشار بر خودروهایی که دوگانه سوز هستند را کمتر می‌کند.

وی اضافه کرد: مسئولان مراقبت هرگونه افزایش قیمت و کرایه باشند و با مدیریت درست از ایجاد هرگونه اشکال در شبکه توزیع کالا و خدمات پیشگیری کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی بر ورود جدی سازمان‌های نظارتی به تاثیر افزایش قیمت بنزین بر سایر قیمت‌ها تاکید کرد و گفت: برخی از مردم با خودرو ارتزاق می‌کنند که امید است با تعریف شغل‌های دیگر از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: لازم است دولت آن بخشی که قرار است به عنوان یارانه به مردم بدهد را به طور شفاف بیان کند و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز این موارد بررسی خواهد شد تا کمترین اثر تورمی را شاهد باشیم.

وی گفت: در تمام کشورها استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی فرهنگ سازی شده و اگر این نوع ناوگان در شهرها و حتی خطوط بین شهری افزایش یابد مردم دغدغه تردد نداشته و نگران زیاد شدن هزینه‌های حمل و نقل نیستند.

افضلی تاکید کرد: برای کم شدن آسیب‌ها نیاز است مسئولان استانی و مردم با همدلی و همفکری به راه‌حل‌هایی برسند تا درمان اساسی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اعتراض باید مسالمت آمیز و در چارچوب قانون باشد افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید مراقب گروه‌های ضدانقلاب و معاند که در چنین شرایطی دخالت می‌کنند باشیم تا به صفوف مردم راه پیدا نکنند.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، بنزین از بامداد جمعه 24 آبان برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی شد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و 500 تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای هر لیتر سه هزار تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و 500 تومان تعیین شده است. 

مطابق بسته تکمیلی سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ و نقل شهری و بین‌ شهری برای انواع خودرو در این ناوگان نیز سهمیه ماهانه اختصاص یافته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان