دعوت از کشورهای خارجی توسعه صادرات قزوین را شتاب می‌بخشد

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین با اشاره به اهمیت صادرات و درآمدزایی برای کشور گفت: دعوت از کشورهای خارجی در حوزه خلیح فارس و اروپا آهنگ صادراتی استان را شتاب می‌بخشد.

دعوت از کشورهای خارجی توسعه صادرات قزوین را شتاب می‌بخشد

هدایت‌الله جمالی‌پور روز دوشنبه در دیدار با هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان قزوین افزود: اولویت استان در آینده نزدیک این است که با دعوت از کشورهای مختلف خارجی علاوه بر رونق گردشگری، امکان صادرات آن را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه سهم صادرات استان قزوین باید در بازارهای بین‌الملل و منطقه‌ای افزایش یابد، اظهار داشت: ایران با کشورهایی نظیر عراق، پاکستان و افغانستان ارتباطات و اشتراکات فراوان دارد و این در شرایطی است که از ظرفیت سایر کشورها از جمله سوریه، لبنان، ترکمنستان، تاجیکستان و هند نیز نباید مغفول ماند.

به گفته استاندار قزوین، کشورهای اروپایی بازار بسیار خوبی برای صادرات دارند و لازم است که با افزایش کیفیت محصولات استان، زمینه صادرات غیرنفتی برای کشورهای آمریکایی و اروپای غربی در اولویت قرار داده شود.

جمالی‌پور در ادامه با این پرسش که چرا کشور ترکیه با وجود سابقه کم توانسته چندین برابر کشور ما صادرات داشته باشد، تصریح کرد: فعالان صادراتی و تاجران ایران باید آسیب‌شناسی کنند که چرا ترکیه در حوزه مبادلات تجاری پیشگام شده در حالی که سابقه کشور ما در زمینه صادرات شهره خاص و عام بوده است.

استاندار قزوین ارتباط و افزایش مبادلات تجاری با کشورهای جهان را وابسته به صداقت و اعتماد دانست و افزود: وجود هرگونه ناخالصی باعث می‌شود تا سود ما اندک شده و آهنگ توسعه صادراتی کند گردد تا جایی که به عنوان مثال روزگاری با کشور پاکستان تجارت بسیار خوبی صورت می‌گرفت اما امروز با کاهش این مساله روبرو هستیم که باید علت آن کالبدشناسی شود.

مقام ارشد اجرایی استان قزوین با بیان اینکه صادرات و مبادلات تجاری باید براساس تعمیق روابط سیاسی و فرهنگی با کشورهای جهان صورت پذیرد، گفت: ما به هر قیمتی نباید سرمایه‌دار شویم بلکه باید این مساله براساس عقلانیت و اعتماد شکل بگیرد تا جاودان و ماندگار بماند.

جمالی‌پور خاطر نشان کرد: از اتحادیه صادرکنندگان قزوین می‌خواهیم تا با آموزش دادن به تولیدکنندگان و تجار فضا را برای افزایش هرچه بیشتر صادرات کالاهای استان بیش از پیش فراهم آورند.

صادرات استان قزوین با 800  میلیون دلار در 2 سال گذشته توانسته جایگاه خوبی را در کشور  ثبت کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان