امام جمعه کرج :

اجازه ورود کتاب‌های مضر را به فضای کتابخانه‌ها ندهید

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: ترویج کتاب‌هایی که پرورش فکر می‌دهند را در دست اقدام قرار گیرد و اجازه ورود کتاب‌های مضر به فضای کتابخانه‌ها داده نشود.

اجازه ورود کتاب‌های مضر را به فضای کتابخانه‌ها ندهید

آیت‌الله حسینی همدانی  شامگاه یکشنبه در نشستی با حضور کتابداران البرز  افزود: کتابخانه‌های مساجد و مراکز عمومی باید تقویت شده و کتابخانه‌های تخصصی در سطح استان در عرصه‌های مختلف فرهنگی برای ترویج شبکه فرهنگی کتاب‌خوانی مورد توجه قرارگیرد.

وی ادامه داد: برای آن که افراد را جذب کتاب و کتاب‌خوانی  شوند باید یک جریان سازی آگاهانه کتاب‌خوانی داشت که یکی از راه‌حل‌های آن مشخص کردن شعار واحدی در این زمینه است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: آموزش‌ و پرورش به‌ویژه مسئولان مهدهای کودک نقش مؤثری درزمینه ایجاد انگیزه و جریان سازی مطالعه دارند که در این زمینه خود بنده 12 جلد کتاب ویژه کودک با نظارت شخصی ارائه داشتهام.

امام‌جمعه کرج اظهارداشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان البرز باید یک برنامه مستمر و منسجمی در زمینه ترویج و جریان سازی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان این مطلب که جمعیت حاضر استان البرز سه میلیون نفر است، افزود: آماری که امروز ارائه شد مبنی بر اینکه 100 هزار عضو در سطح کتابخانه‌های استان البرز وجود دارد متناسب با جمعیت این استان باید رشد پیدا کند.

وی با اشاره به‌ضرورت وجود المان کتاب در استان البرز افزود: اینکه استان البرز از یک المان کتاب و کتاب‌خوانی در قالب یک میدان کتاب، یا خیابان کتاب بی‌بهره است یک ضعف در روند تبیین جایگاه توجه به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تقدیر از اهتمام‌های صورت گرفته در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان البرز برای تشویق و ترغیب عمومی نسبت به کتاب و کتاب‌خوانی گفت: شغل کتابداری اگرچه یکی از مشاغلی است که آن‌چنان‌که باید دیده نمی‌شود ولی این شغل بافکر، اندیشه و تحول عموم مردم سروکار دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان این مطلب که یکی از پدیده‌هایی که در تمدن سازی بشر اثرگذار بوده،  توجه به فرهنگ کتاب است، گفت: تمام تمدن‌ها ریشه و مصدرشان کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی با تعریف از کتاب با این عنوان که عصاره فکر و دانش کسی است که آن را به دیگران ارائه می‌دهد، افزود: افکار و عقاید وقتی به‌صورت کتاب درمی‌آیند ماندگار می‌شوند به همین منظور برای تشویق کتاب‌خوان باید جریان سازی کرد.

اکنون در سطح استان البرز 68 باب کتابخانه عمومی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان