العبادی هم راهکار ارائه کرد

ایسنا نوشت: نخست‌وزیر سابق عراق با ارائه طرحی برای پایان دادن به تنش کنونی در این کشور، خواهان برکناری عادل عبدالمهدی برای توقف اعتراضات شد.

العبادی هم راهکار ارائه کرد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، حیدر العبادی، نخست‌وزیر سابق عراق طرحی را برای حل بحران عراق ارائه و تأکید کرد که براساس این طرح باید پارلمان، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق را از سمتش برکنار کند.

وی پیشنهاد داد که دولت موقتی از شخصیت‌های مستقل تشکیل شود که به مدت شش ماه اداره امور کشور را در دست بگیرد و اصلاحاتی در قانون انتخابات انجام دهد.

العبادی گفت: این اصلاحات شامل تشکیل یک کمیته مستقل انتخابات و ایجاد مکانیزم‌هایی برای انتخابات است و تمامی مراحل باید با نظارت بین المللی باشد.

وی توضیح داد که براساس این طرح دولت منتخب فعالیت خود را در نیمه دوم سال آتی میلادی آغاز می‌کند و اقدامات ویژه‌ای را در رابطه با اصلاح قانون اساسی و به همه‌پرسی گذاشتن آن اتخاذ و سلاح را به دولت منحصر و جنایتکارانی را که در قتل تظاهرکنندگان شرکت داشته‌اند مجازات می‌کند.

العبادی پیشنهاد داد که دولت منتخب به حضور هرگونه نظامی یا شبه‌نظامیان خارج از چارچوب نهادهای دولتی و پرونده‌های بازداشت‌شدگان و مفقودین در تمامی شهرهای عراق پایان دهد.

او پیشنهاد داد که دولت منتخب طی شش ماه اول پرونده‌های فساد را از سال 2003 تا 2019 با کمک هیئت سازمان ملل نهایی کند.

العبادی تأکید کرد که تمامی احزاب و گروه‌های شرکت کننده و پیروز در انتخابات در پایان دادن به نظام سهمیه‌بندی پایبند باشند.

وی گفت که لازم است به دولت منتخب براساس اکثریت سیاسی و به دور از هرگونه طایفه‌گرایی رأی اعتماد داده شود.

العبادی همچنین ایجاد برنامه‌هایی برای توسعه اقتصادی و کاهش فقر و حمایت از اقلیت‌های عراقی را پیشنهاد داد.

وی تأکید کرد که باید دولت منتخب و سایر قوه‌های عراق به حفظ حاکمیت کشور و ممانعت از تسلط و دخالت بیگانگان پایبند باشد.

310 310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان