استاندار اصفهان:

استفاده بهینه از سرمایه‌های آموزش و پرورش ضرورت است

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: ضرورت دارد سرمایه‌های آموزش و پرورش و مدرسه‌ها در قالب ضوابط و آیین‌نامه‌ها به صورت بهینه مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

استفاده بهینه از سرمایه‌های آموزش و پرورش ضرورت است

عباس رضایی روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اصفهان تشریح کرد: فضای مدرسه‌ها در ساعت‌های تعطیلی و نیز روزهای تعطیل هفته در راستای فعالیت‌های ورزشی و درآمدزایی شهری می‌تواند استفاده شود.

وی افزود: یکی از مدرسه‌های شهر اصفهان از محوطه خود در ساعت‌های تعطیلی به عنوان پارکینگ محلی استفاده و درآمدزایی می‌کرد که چنین درآمدهایی را می‌توان برای سایر مدرسه‌ها نیز داشت و صرف همان واحد آموزشی کرد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اگر در این راه خلاء‌های قانونی وجود داشته باشد، می‌توان با تشکیل شوراها و نشست‌های استانی، مجوزها و ضوابط و آیین‌نامه‌های مورد نیاز را تصویب کرده و به اجرا درآورد.

وی همچنین لزوم ارائه و اجرای طرح‌های قابل دفاع از سوی آموزش و پرورش و سایر اداره‌ها در راستای افزایش نشاط و شادابی در مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان را مورد تاکید قرار داد.

رضایی اضافه کرد: آموزش و پرورش اصفهان دارای نیروهای صاحب نظر و متخصصی است که باید از ایده‌ها و پیشنهادهای این کارشناسان در امور گوناگون بهره برد.

وی در ادامه به وجود دانش‌آموزان با نیاز ویژه (استثنایی) اشاره کرد و گفت: ظرفیت مردمی نیز باید در زمینه آموزش و پرورش این دانش‌آموزان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

استاندار اصفهان یادآور شد: بیمه اجتماعی مناسبی برای افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی در سایر کشورهای جهان وجود دارد و باید ما نیز در کشور و از جمله این استان در چارچوب‌های کلی برای رشد مهارتی و شادابی دانش‌آموزان با نیاز ویژه (استثنایی) تلاش کنیم.

به گفته وی، قرار است تا شهرداری اصفهان اعتباری بیش از 6 میلیارد ریال ویژه رفت و آمد دانش‌آموزان با نیاز ویژه (استثنایی) به آموزش و پرورش این استان پرداخت کند.

رضایی با ابراز تاسف از افزایش آمار دانش‌آموزان با نیاز ویژه تصریح کرد: بهداشت با همکاری بهزیستی و گروه ژنتیک دانشگاه اصفهان باید برای بررسی‌های بیشتر در راستای کاهش تولد نوزادان دارای معلولیت‌های ذهنی و جسمی، اقدامی بنیادی و اساسی انجام داده و کمیته ویژه در این زمینه تشکیل شود.  

وی ازدواج در سنین بالا، ازدواج فامیلی و مصرف مشروبات الکی را از موارد موثر بر تولد نوزادان دارای معلولیت‌های ذهنی و جسمی برشمرد و تاکیدکرد: مادران باردار در هفته‌های هشتم، یازدهم و شانزدهم بارداری حتما آزمایش‌های غربالگری ویژه کروموزوم 21 و سندرم داون را انجام دهند.

استاندار همچنین بر لزوم تولید برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه از سوی شبکه اصفهان تاکید کرد و افزود: صداوسیما باید آگاهی‌های لازم را در این زمینه به مردم و زوج‌های جوان بدهد.

به گزارش ایرنا، شورای آموزش و پرورش استان اصفهان عصر امروز با ریاست استاندار و اعضای این شورا به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار و کیفیت‌بخشی و ارتقای برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی و ساماندهی المپیادهای ورزشی مدرسه‌ها در ادامه این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به کودکانی گفته می‌شود که توانایی فهم و درک درس‌ها و مهارت‌های اجتماعی در آنها نسبت به سایر دانش‌آموزان کم‌تر و ضعیف‌تر است.

بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، تعداد دانش‌آموزان ابتدایی پایه اول با نیاز ویژه در سال تحصیلی 97- 98 در استان اصفهان 6،85 درصد بوده که نسبت به سال پیش از آن 1.53 درصد افزایش نشان می‌دهد.

نزدیک به 850 هزار نفر دانش‌آموز در بیش از پنج هزار واحد آموزشی استان پنج میلیون نفری اصفهان در زمان حاضر به تحصیل اشتغال دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان