خانوار‌ها چگونه از وضعیت خود در طرح یارانه حمایتی باخبر شوند؟

مطابق با دستور رئیس جمهور روحانی شب گذشته مورخه ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۸ اولین مرحله یارانه حمایتی به حدود ۲۰ میلیون نفر پرداخت شد. قرار است در تاریخ‌های ۳۰ آبان ماه و ۳ آذر ماه نیز یارانه‌های حمایتی به حساب ۴۰ میلیون نفر دیگر واریز شود.

تابناک اقتصادیمطابق با دستور رئیس جمهور روحانی شب گذشته مورخه 27 آبان ماه 1398 اولین مرحله یارانه حمایتی به حدود 20 میلیون نفر پرداخت شد. قرار است در تاریخ های 30 آبان ماه و 3 آذر ماه نیز یارانه های حمایتی به حساب 40 میلیون نفر دیگر واریز شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، رئیس جمهور روحانی در جمع مردم رفسنجان بود که گفت: در روزهای آتی طرحی برای خانواده‌هایی که در فشار اقتصادی هستند اعلام می‌کنیم. از 24 میلیون و 600 هزار خانوار ایرانی عده‌ای زندگی مناسبی دارند اما اکثریت 18 میلیون خانوار نیاز به مساعدت و کمک دارند و امیدواریم از ماه آینده به هر خانوار حمایتی ماهانه داشته باشیم. رئیس جمهور تاکید کرد: این طرح مهم دولت در سال 98 بوده که در روزها و هفته های آینده مشخصات آن برای مردم اعلام می‌شود و این قدم دولت برای حمایت مردم در زندگی روزمره‌ آنها است.

در حالی که همه رسانه ها در مورد منابع این طرح گمانه زنی هایی را انجام می دادند تابناک اقتصادی طی مطلبی که در مورخه 21 آبان ماه 1398 منتشر کرد، بیان نمود که به احتمال زیاد منابع آن از محل افزایش قیمت حامل های انرژی به خصوص بنزین تامین خواهد شد. 

درست سه روز پس از انتشار مطلب یعنی در مورخه 24 آبان ماه 1398 بود که دولت طرح افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن را اعلام کرد و گفت که همه افزایش درآمدهای حاصل از این طرح به 18 میلیون خانوار ایرانی پرداخت خواهد شد. طبق گفته بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت درآمد حاصل از این طرح حدود 30 هزار میلیارد تومان می باشد.

یارانه حمایتی به چه کسانی و چقدر پرداخت می شود؟

همان گونه که در بالا اشاره شد یارانه حمایتی به حدود 18 میلیون خانوار که حدود 60 میلیون نفر از جمعیت ایران را شامل می شود، پرداخت خواهد شد. گروه های مشمول دریافت یارانه حمایتی عبارتند از: روستاییان و عشایر، مستمری بگیران، مددجویان کمیته امداد، کارگران، معلمان، مددجویان بهزیستی، کارمندان، زنان سرپرست خانوار، اقشار کم درآمد و بازنشستگان.

همچنین میزان پرداخت به خانوارهای تک نفره 55 هزار تومان، دو نفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان، چهار نفره 172 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان خواهد بود.

کی اولین مرحله یارانه پرداختی واریز می شود؟

مطابق با دستور رئیس جمهور روحانی شب گذشته مورخه 27 آبان ماه 1398 اولین مرحله یارانه حمایتی به حدود 20 میلیون نفر پرداخت شد. قرار است در تاریخ های 30 آبان ماه و 3 آذر ماه نیز یارانه های حمایتی به حساب 40 میلیون نفر دیگر واریز شود.

خانوارها چگونه از وضعیت خود در طرح یارانه حمایتی باخبر شوند؟

علی ربیعی، سخنگوی دولت طی مصاحبه ای در مورخه 27 آبان ماه 1398 گفت: اگر افرادی را ندیده باشیم و افرادی خود را ذی‌حق می‌دانند، وزارت رفاه سامانه‌ای را معرفی می‌کند و آن‌ها باید در 200 کلمه دلایل خود را مطرح کنند و این حق را می‌دهند که ما بررسی کنیم، این سامانه باز است و اگر بررسی شد و استحقاقش تشخیص داده شود، آن‌ها از همین ماه دارای حق هستند و پولش از همین ماه پرداخت می‌شود. تمهیدات پیش‌بینی‌شده به‌گونه‌ای است که گروه‌های مختلف را شامل می‌شود و حدود 75 درصد جامعه انتخاب شده‌اند.

همچنین احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت کار درباره  سامانه و کد دستوری استعلام مشمولین این طرح گفت: شماره 6369 که با هماهنگی وزارت ارتباطات در حال راه‌اندازی است راهی است برای سهولت ثبت اطلاعات مردم. وی افزود: مردم با پیامک شماره ملی سرپرست خانوار به این شماره می‌توانند از وضعیت خود در طرح یارانه حمایتی باخبر شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان