همایش ملی سرمایه‌های اجتماعی در دانشگاه امام(ره) برگزار می‌شود

قزوین - ایرنا - همایش ملی سرمایه‌های اجتماعی با مشارکت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و دادگستری استان قزوین ۲۷ آذرماه امسال در این دانشگاه برگزار می‌شود.

همایش ملی سرمایه‌های اجتماعی در دانشگاه امام(ره) برگزار می‌شود

سید ابوالحسن نایینی شامگاه سه‌شنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت،زنان و خانواده افزود: این همایش با هدف گفتمان سازی سرمایه اجتماعی بر مبنای به اشتراک گذاری تجربیات علمی متخصصان علوم اجتماعی و اسلامی، جریان‌سازی سرمایه اجتماعی در بین مدیران و متولیان امور اجتماعی بر مبنای دانش‌افزایی آنان و سیاست گذاری اجتماعی بر مبنای مولفه‌های سرمایه اجتماعی در نهادهای حاکمیتی در تمام سطوح آن برگزار می شود.
وی اضافه کرد: محرک اصلی توسعه یک جامعه، سرمایه های اجتماعی آن هستند که علم و فناوری و همه امور دیگر وابسته به آن است.
نایینی ادامه داد: اینکه چگونه مشوق این سرمایه ها باشیم و از چه زمانی و کجا این سرمایه ها هدایت شوند از جمله سوالاتی است که در نگاه به سرمایه های اجتماعی پیش روی ما قرار دارد و همین، دانشگاه را بر آن داشت همایشی را در این خصوص بر پایه آموزه‌های اسلامی برگزار کند.
وی همچنین گفت: با فراخوان این همایش ملی تاکنون 70 مقاله در محورهای مختلف به دبیرخانه ارسال شده است.
نایینی افزود: سرمایه اجتماعی در تحلیل کارآمد مسایل اجتماعی و سیاست گذاری اجتماعی، کارآمد سازی سرمایه های فیزیکی، انسانی و مالی، کارآمد سازی نهادها، سازمان ها و مراکز حاکمیتی از محورهای این همایش هستند.
رییس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) همچنین گفت: بخشی از این همایش با نگاهی بومی به موضوع سرمایه اجتماعی در استان قزوین خواهد پرداخت تا رهیافتی جهت سیاست گذاری بهتر در اختیار تصمیم ‌گیران استانی قرار دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان