معامله گران آنلاین مشکلی برای ثبت سفارش ندارند/ ثبت ارزش بازاری ۱۱۲۰ تریلیون تومانی برای شرکت بورس

مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: معامله گران آنلاین مشکلی برای ثبت سفارش های خود با توجه به قطعی اینترنت ندارند و در صورت عدم دسترسی به اینترنت می توانند با کارگزار خود تماس بگیرند!

 معامله گران آنلاین مشکلی برای ثبت سفارش ندارند/ ثبت ارزش بازاری 1120 تریلیون تومانی برای شرکت بورسمدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: معامله گران آنلاین مشکلی برای ثبت سفارش های خود با توجه به قطعی اینترنت ندارند و در صورت عدم دسترسی به اینترنت می توانند با کارگزار خود تماس بگیرند!

 به گزارش خبرنگار بورس تابناک، علی صحرائی در حاشیه ششمین نمایشگاه بانک، ‌بورس و بیمه کیش  در پاسخ به خبرنگار بورس تابناک در خصوص اینکه با توجه به قطعی اینترنت پس از ناآرامی های افزایش قیمت بنزین، تکلیف معامله گران آنلاین چیست؟ گفت: معامله گران آنلاین مشکلی برای ثبت سفارش های خود ندارند و در صورت عدم دسترسی به اینترنت می توانند با کارگزار خود تماس بگیرند!

حال این سئوال مطرح می شود که آیا نیروی انسانی کارگزاران و زیر ساخت آنان امکان خدمات رسانی به موقع به معامله گران را میسر می سازد یا خیر؟

مدیر عامل بورس تهران در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار تابناک در خصوص نقش صندوق توسعه بازار گفت: این صندوق عملکرد قابل قبولی در ریزش های اخیر داشته است.

صحرائی گفت: سهامدارانی که قصد خروج از یک نماد را داشته اند می توانند در 2 روز از سهم خارج شوند این در حالی است که موضوع حمایت صندوق توسعه از بازار همواره مورد انتقاد سهامداران بوده است.

صحرائی پرونده شرکت کنتور سازی (آکنتور) را در حال بررسی دانست و با توجه به بازداشت برخی مدیران این شرکت و دخالت افراد دیگر در این پرونده این نماد باید متوقف بماند.

از سوی دیگر سهامداران این نماد خواستار آن هستند که سازمان بورس و شرکت بورس تهران با توجه به بازداشت مدیر عامل این شرکت راهکارهای دیگری که در پرونده های مشابه عملیاتی شده را برای این شرکت انجام دهند.

به گفته مدیر عامل بورس تهران ارزش معاملات بورس رشد 118 درصدی در سال جاری ثبت کرده و  ارزش بازار بورس نیز با رشد 64 درصدی  به یک هزار و 120 تریلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه شاخص کل بورس از ابتدای سال جاری تا کنون با رشد قابل توجهی همراه بوده،‌ ادامه داد: شاخص بورس نسبت به ابتدای سال با رشدی 176 هزار واحدی رو به رو بوده است. 

صحرائی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا امروز شاخص بازار اول 66 درصد رشد را تجربه کرده، ‌افزود: شاخص بازار دوم 81 درصد و شاخص هموزن 168 درصد رشد را نشان می‌دهد که این موضوع حکایت از رشد بیشتر این دو شاخص از شاخص کل است.

صحرایی با بیان اینکه رشد شاخص هم‌وزن گویای توجه سهامداران به شرکت‌های کوچک بوده ، افزود: شاخص صنعت نیز رشد  41 درصدی را در تابلوهای آماری به ثبت رسانده است.

وی  در ادامه افزود: در 6 ماه نخست امسال سهامداران حقیقی به عنوان بازیگران اصلی بورس به میزان70 درصد در خرید بازار نقش داشتند این در حالی است که سهامداران حقوقی تنها از سهم 30 درصدی برخوردار بوده‌اند.

صحرایی گفت: ‌آمارها نشان می‌دهد در 14 هزارو 869 میلیارد تومان تامین مالی صورت گرفته که از این میزان 11 هزار و 300 میلیارد تومان افزایش سرمایه بوده است.

به گفته صحرایی از ابتدای سال تا کنون 6 عرضه اولیه به ارزش 2 هزار و 155 میلیارد تومان در تالار شیشه‌ای صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال تا امروز، معامله 760 میلیارد تومان اوراق بدهی و 591 میلیارد تومان اوراق اختیار فروش تبعی در بورس صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت بورس تهران، ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد همچنین 67 هزار میلیارد تومان سود بین سهامداران شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس تقسیم شده است.

صحرایی به رشد 118 درصدی ارزش معاملات در سال جاری اشاره کرد و افزود: ابزار معاملات آتی سبد سهام که در اواخر سال 97 با 4 نماد اجرایی شد، اکنون به 7 نماد افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت بورس تهران، با اشاره به نمادهای بازار بورس تهران،‌ تاکید کرد: در بازار اول 135 نماد و در بازار دوم 196 نماد حضور دارند که طبق آمار موجود تنها دو نماد معاملاتی متوقف هستند.

وی با تاکید بر لزوم وجود بازار گردان برای شرکت‌هایی بازار اول و شرط بازار گردانی برای شرکت های متقاضی پذیرش تصریح کرد:: سهامداران حقیقی در مازاد خرید به فروش بیشترین حضور را در صنایع سرمایه‌گذاری، آشامیدنی،‌انبوه‌سازی و استخراج کانه‌های فلزی داشته‌اند.

صحرایی به مشارکت 50 درصدی سهامداران آنلاین در بخش معاملات خرد اشاره کرد و گفت: تا کنون مذاکراتی زیادی با سفرای خارجی در ایران انجام شده که بازدید هیات‌هایی از کشورهای عراق،‌ سوریه، ‌سوییس و اتریش از بورس تهران منجر شده است.

وی ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه با بورس شانگهای چین از جمله تعاملات مهم بورس تهران بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان