اسماعیلی: صلح و سازش در ۳۱۴ پرونده قصاص

سخنگوی قوه قضائیه از صلح و سازش در ۳۱۴ پرونده قصاص خبر داد و گفت: فقط در شهرستان شوشتر، در ایام اخیر ۱۴ پرونده قصاص به سازش منجر شد.

اسماعیلی: صلح و سازش در 314 پرونده قصاص

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در چهاردهمین نشست خبری خود ضمن تبریک ایام میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) و گرامیداشت ایام هفته وحدت اظهار کرد: ایام میلاد پیامبر رحمت و مهربانی از ناحیه قوه قضائیه با اقدامات و اخبار خوشایندی برای جامعه و مردم ما همراه بود.

وی افزود: متاسفانه تلخی حوادث روزهای اخیر بر شیرینی اقدامات قوه قضائیه سایه افکند و حلاوت این اقدامات ارزشمند از بین رفت. اکنون که به برکت کلام رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی و هوشیاری مردم انقلابی که صف‌شان را از بدخواهان و خشونت‌طلبان جدا ساخته و آرامش به جامعه بازگشته، به برخی اقدامات قوه قضائیه در ایام وحدت اشاره می‌کنم.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: یکی از اقدامات قوه قضائیه در این ایام، درخواست رئیس قوه قضائیه از رهبری برای عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و نظامی سراسر کشور و تعزیرات حکومتی بود. در این مرحله نسبت به مراحل قبلی تفاوت‌هایی را شاهد بودیم؛ از جمله این، عدد محکومانی که مورد عفو قرار گرفتند رشد فزاینده‌ای داشت و سه هزار و 552 نفر از محکومان مشمول عفو شدند.

وی اضافه کرد: در جهت کیفیت شاهد بودیم که در این مرحله رئیس قوه قضائیه برای جمعی از محکومان امنیتی در حوزه دانشجویی و اصحاب فرهنگ و رسانه و برخی محکومان امنیتی دیگر تقاضای عفو کرد که مورد موافقت رهبر انقلاب قرار گرفت.

اسماعیلی افزود: همچنین 346 فقره از پرونده‌های قصاص از ابتدای امسال با تلاش همکاران‌مان منتهی به گذشت اولیاء دم شده است و این حاکی از باور مردم ما به مبنانی دینی است.

وی گفت: فقط در شهرستان شوشتر در همین ایام اخیر، 14 پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شده است. در شهرستان بشاگرد یک درگیری که هشتاد سال بین دو طایفه ادامه داشت و دو نفر به قتل رسیده بودند، با تلاش‌های همکاران به صلح و سازش انجامید. 

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: همچنین در حوادث ناشی از جرایم غیرعمد و جرایم غیر کلاهبرداری با کمک خیرین و ستاد مردمی دیه و صندوق تامین خسارت‌های بدنی و گذشت صاحبان حق، سه هزار و 318 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در شش ماهه اول امسال از زندان‌ها آزاد شدند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان