۴۰ هزار کلاس درس نیمه‌کاره در کشور وجود دارد

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه استان تهران از محرومترین استان‌های کشور در بحث فضای آموزشی است، گفت: اولویت اصلی ما در تأمین فضای آموزشی، تکمیل ۴۰ هزار کلاس درس نیمه کاره در کشور است.

40 هزار کلاس درس نیمه‌کاره در کشور وجود دارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش بانوان خیر مدرسه‌ساز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت فضاهای آموزشی کشور اظهار‌کرد:  استان تهران یکی از محروم‌ترین استان‌ها در بحث فضاهای آموزشی است، در برخی مناطق مانند منطقه 22 با وجود توسعه‌ای که دارد، پیش‌بینی فضای آموزشی مناسب نشده است؛ همچنین در حواشی و مرکز تهران به فضای آموزشی نیاز داریم از سوی دیگر هم‌اکنون حدود 30 درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی، بازسازی و تخریب هستند.

تعهد 5 هزار میلیارد تومانی خیران برای ساخت مدرسه

وی افزود: اولویت اصلی ما در تأمین فضای آموزشی تکمیل 40 هزار کلاس درس نیمه کاره در کشور است. هم‌اکنون  متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور 5.2 مترمربع است که استاندارد آن 8.2 مترمربع است البته این میزان در تهران کمتر از 5.2 مترمربع است و باید این فاصله پُر شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال‌های گذشته اصرار آموزش و پرورش بر آن بود تا فرصت‌های آموزشی را در تمام نقاط کشور توسعه دهد به همین دلیل در بسیاری از مناطق مدارسی ساخته شد که تعداد دانش‌آموزان  آن کم است.اکنون در حاشیه شهر‌ها و برخی از استان‌ها نیازمند فضای آموزشی هستیم تا در کلاس‌های درس تراکم دانش آموزی 40 نفره نداشته باشیم.

حاجی‌میرزایی ادامه‌داد: امسال خیرین نامه‌ای را برای ما نوشتند و گفتند در مدت دو سال، حدود 5 هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی تعهد می‌کنند و دولت هم به اندازه آن اعتبار اختصاص دهد، دولت هم قول داده است متناسب با اعتباری که خیرین گذاشتند، اعتبار در نظر بگیرد تا ان‌شاءالله هرچه زودتر فاصله‌ها را پُر کند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان