قیمت سکه سه شنبه ۲۸ آبان ۹۸/ قیمت طلا با امید به توافق آمریکا و چین ارزان شد

بازار طلا و سکه در حالی چهارمین روز هفته را سپری کرده است که به دلیل کاهش نرخ ارز، شاهد افت بهای طلا و سکه می باشد.

بازار طلا و سکه در حالی چهارمین روز هفته را سپری کرده است که به دلیل کاهش نرخ ارز، شاهد افت بهای طلا و سکه می باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز سه شنبه بیست و هشتم آبان ماه 98، بازار طلا و سکه تهران با عقب نشینی نرخ ها همراه شده است.

بر این اساس، در حال حاضر، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به نرخ 4 میلیون و 150 هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز 4 میلیون و 130 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم 2 میلیون و 200 هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی به رقم یک میلیون و 380 هزار تومان رسیده است.

سکه یک گرمی به 850 هزارتومان رسیده است و هر گرم طلای 18 عیار 422 هزار تومان است. همچنین هر مثقال طلای 17 عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و 832 هزار تومان رسید.

قیمت طلا با امید به توافق آمریکا و چین ارزان شد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با تمدید اجازه همکاری شرکت‌های آمریکایی با شرکت چینی هوآووی که سبب خوش‌بینی در مورد توافق تجاری امریکا و چین شد، قیمت طلا کاهش یافت و افزایش‌هایی را که در ساعات اولیه معاملات رقم زده بود، از بین برد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.36 دلار کاهش 1468.15 دلار فروخته شد. طلا به 1475.40 دلار، بالاترین رقم از 7 نوامبر رسیده بود.

پیتر فرتیگ، تحلیلگر بازار گفت: «ارزش بازارهای بورس بالاست و ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران بیشتر شده و ترجیح می‌دهند بیشتر به سوی دارایی‌های ریسکی‌تر بروند و این عاملی است که بر طلا تاثیر گذاشته است.»

«طلا به دقت بیانیه دولت آمریکا را دنبال می‌کند و نگران مذاکرات با چین و اینکه آیا ترامپ توافق تجاری را امضا می‌کند یا نه هست.»

از آنجایی‌که واشنگتن اجازه همکاری شرکت‌های امریکایی با شرکت چینی هوآووی را تمدید کرد و این حس در بازار به وجود آمد، که دو کشور می‌توانند به توافق برسند، ارزش سهام بازارهای اروپایی به بالاترین رقم 4 سال گذشته رسید.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز دوشنبه 0.6 درصد کاهش یافت و به 891.79 تن رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان