ادامه درگیری‌ میان معترضان و پلیس در لبنان چند زخمی برجای گذاشت

تهران-ایرنا- ادامه درگیری میان معترضان و پلیس ضد شورش در میدان "ریاض الصلح" در مرکز بیروت در لبنان، چند زخمی برجای گذاشت و چند تن از معترضان نیز توسط پلیس بازداشت شدند.

ادامه درگیری‌ میان معترضان و پلیس در لبنان چند زخمی برجای گذاشت

به گزارش اسکای نیوز عربی از بیروت،  در این درگیری که به صورت ناگهانی سه‌شنبه شب و بامداد چهارشنبه رخ داد، چند زخمی برجای گذاشت و 10 تن نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

معترضان مدعی هستند که تشدید درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان پس از آن روی داد که برخی از جوانان اقدام به پرتاب چند بطری به سوی نیروهای امنیتی حاضر در یکی از خیابان‌های این منطقه کردند و پس از آن پا به فرار گذاشتند، همین امر موجب شد که پلیس ضد شورش با شدت بیشتری وارد عمل شود  و در نتیجه این امر شماری از چادرهای محل استقرار معترضان تخریب شد.

اسکای نیوز گزارش داد که معترضان لبنانی سه‌شنبه موفق شدند، تمامی راه‌های منتهی به پارلمان لبنان در مرکز شهر بیروت را ببندند و مانع از برگزاری جلسه روز سه‌شنبه پارلمان شوند.

این شبکه تلویزیونی مدعی شد که نیروهای امنیتی لبنان مانع از حضور معترضان به میدان پارلمان در وسط بیروت شده‌اند.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که معترضان لبنانی اطراف "جورج عطاالله" نماینده مجلس لبنان حلقه زده‌اند و مشغول بحث با وی هستند.

در فیلم دیگری، "علی عمار" نماینده جنبش حزب الله لبنان  نشان داده می‌شود  که بسته شدن راه‌های منتهی به مجلس نمایندگان وی را برآن داشته است که با استفاده از موتورسیکلت راهی پارلمان شود.

این تحولات ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که معترضان لبنانی وارد میدان شهدا در مرکز بیروت شدند تا راه‌های منتهی به پارلمان را بسته و مانع از برگزاری جلسه  روز سه‌شنبه مجلس نمایندگان شوند که بمدت یک هفته به تعویق افتاده بود.

"نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان هفته گذشته اعلام کرد که جلسه مجلس به خاطر مسائل امنیتی، از 12 نوامبر (21 آبان) به 19 نوامبر (28 آبان)  موکول شده است.

در آخرین تحولات لبنان، «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور روز سه‌شنبه در دیدار با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل تاکید کرد که کابینه جدید، شامل نمایندگانی از معترضان و نیز وزیرانی تکنوکرات و متخصص خواهد بود.

اعتراضات در لبنان بیش از یک ماه پیش آغاز شد و در سیزدهمین روز از آن «سعد حریری» از نخست وزیری استعفا کرد. هفته پیش «محمد الصفدی» از وزیران سابق لبنان برای تشکیل کابینه معرفی شد اما او نیز دو روز بعد از معرفی، انصراف داد. اکنون صحنه سیاسی لبنان به دلیل این تحولات و ادامه اعتراضات مردمی دچار بحران است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان