اطلس بازی‌های بومی محلی ایران تدوین شد

بوشهر- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: اطلس بازی‌های بومی و محلی ایران با بیش از یکهزارو ۱۰۰ بازی در ۳۰۰ صفحه تدوین شده‌است.

اطلس بازی‌های بومی محلی ایران تدوین شد

غلامرضا جعفری سه‌شنبه شب در مجمع انتخابات هیات ورزش‌های روستایی و بازهای بومی و محلی استان بوشهر افزود: این اطلس با هدف معرفی بهتر و بیشتر بازی‌های بومی ایران در جهان تدوین و با حضور نماینده یونسکو در قزاقستان رونمایی شد.

وی ادامه داد: در فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی بیمه ورزشی جامعه روستایی و ترغیب بانوان روستایی به فعالیت ورزشی و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی مورد تاکید است.

 جعفری ادامه داد: استان بوشهر یکی از خاستگاه ورزش بومی و محلی جنوب کشور و پیشرو در این حوزه است.

وی یادآور شد: برنامه‌های انجام شده در قالب برنامه بومی و محلی و نشاط اجتماعی در بوشهر این استان را از سایر استان‌ها متمایز کرده‌است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: سال گذشته بیش از 850 برنامه بازی‌های بومی محلی در قالب طرح نشاط اجتماعی در روستاها و شهرهای این استان اجراشد.

احمد بهروزیان‌فرد افزود: یکی از از برنامه‌های ورزش و جوانان توسعه فضاهای ورزشی روستاها است که در این زمینه 63 خانه ورزش روستایی تجهیز و 70 خانه  ورزش روستایی نیز در آینده با حضور وزیر ورزش و جوانان تجهیز و راه اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون 35 سالن ورزشی در روستاهای استان بوشهر وجود دارد که 16 سالن آن در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده‌است.

بهروزیان‌فرد بیان کرد : در مجموع 220 مکان ورزشی استان بوشهر شامل سالن ورزشی، زمین‌های چمن مینی فوتبال و خانه‌های ورزش در روستاهای استان بوشهر احداث شده‌است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان