مدیرکل مدیریت بحران:

۵۰ میلیارد ریال خسارت‌ به سیل‌زدگان استان سمنان پرداخت شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: ۳۰ درصد اعتبار اختصاص یافته به مدیریت بحران برای جبران خسارت سیل‌زدگان در ابتدای سال ۹۸ این استان معادل بیش از ۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

50 میلیارد ریال خسارت‌ به سیل‌زدگان استان سمنان پرداخت شد

ایرج رئیسیان روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: 159 میلیارد ریال برای کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده در بارندگی فروردین امسال استان سمنان به صورت کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی به مدیریت بحران اختصاص پیدا کرد و تاکنون 30 درصد آن به خسارت‌ دیدگان این بخش پرداخت شده است.

وی بیان کرد: حدود یک هزار و 600 پرونده در بخش کشاورزی و دامی استان سمنان از ابتدای سال تاکنون برای دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به منظور جبران خسارت ناشی از بارش‌های فروردین 98 این استان تشکیل شد.

رئیسیان به خسارت‌های وارده به بخش‌های مختلف مانند زیرساختی و کشاورزی سمنان ناشی از بارش‌های سیل‌ آسا در فروردین سال جاری اشاره و تصریح کرد: در این حادثه بخش‌هایی شامل تاسیسات زیربنایی، شریان‌های حیاتی شهری و روستایی، راه‌ها و معابر شهری و روستایی، ساختمان‌های عمومی و دولتی، واحدهای تجاری در شهر و روستاها و نیز بخش کشاورزی، دامی و تولیدی دچار خسارت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان اضافه کرد: خسارت‌دیدگان برای دریافت تسهیلات ابتدا در سامانه سجاد ثبت نام و سپس طی فرآیندی پرداخت صورت می‌گیرد.


استان سمنان مشمول هزینه‌ای تمدیدی 710 میلیارد ریالی شد

رئیسیان به کمک‌های دولت برای رفاه، آسایش و معیشت خسارت‌دیدگان دامی و کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر تخصیص 159 میلیارد ریال اعتبار به منظور جبران خسارت‌های امسال در بخش کشاورزی و دامی سمنان، دولت بابت کمک به معیشت خسارت‌دیدگان این بخش‌ها بحت تمدید تسهیلات سر رسید شده این قشر را  از تاریخ  ابتدای مهر 96 تا پایان شهریور 98 در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها منجر به تمدید تسهیلات سر رسید شده کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده سال 97 استان سمنان شد گفت: امسال حدود 710 میلیارد ریال تضمین بار مالی مورد نیاز بود.

رئیسیان اظهار داشت: کمک‌های دولت به خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی و دامی در استان سمنان به صورت تضمین نامه بود و دولت، تسهیلات سر رسید شده کشاورزان و دامداران خسارت دیده را  حدود 400 میلیارد ریال تا انتهای سال 97 و حدود 310 میلیارد ریال را تا پایان شهریور 98 از طریق بانک‌های عامل تضمین کرد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان یادآور شد: پرونده تسهیلات سر رسید شده هشت هزار و 100 نفر در بخش دامی و کشاورزی سمنان تمدید شد و کشاورزان و دامداران این استان از این کمک دولت بهره بردند.

 198 هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از این وسعت 54 هزار هکتار آن اراضی باغی، 110 هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است و حدود 45 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.
در اثر بارندگی و سیل اواخر اسفند 97 و فرودین 98 یک نفر در سمنان جان باخت و سیل 528 میلیارد و 950 میلیون ریال خسارت به بخش های مختلف زراعی، باغی، دامی و تاسیسات زیربنایی کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

سیلاب، برف و کولاک و سرمازدگی از بیست و هفتم اسفند 97 تا بیست و یکم فروردین 98 به پنج هزار و 850 هکتار اراضی زراعی را تحت تاثیر قرار داد و 146 میلیون و 463 هزار ریال به این بخش خسارت زد.

این حوادث طبیعی به یکهزار و 80 هکتار از باغ های استان به میزان 121 میلیارد و 333 میلیون ریال و در بخش آب، خاک و امور زیربنایی کشاورزی 199 میلیارد و 510 میلیون ریال خسارت زد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان