خادمان قرارگاه مردمی اربعین قم تجلیل شدند

قم- ایرنا - خادمان قرارگاه مردمی اربعین قم سه‌شنبه شب طی آیینی تحت عنوان شکرانه خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) درمصلای قدس قم تجلیل شدند.

خادمان قرارگاه مردمی اربعین قم تجلیل شدند

دراین آیین که برخی مسئولان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، از 35 روز تلاش مستمر و خستگی ناپذیر کلیه خادمان و خدمتگزاران زائران اربعین تکریم و تقدیر به عمل آمد.

در این آیین پس از ذکر مصیبت یکی از مداحان اهل بیت(ع)، تولیت مسجد جمکران طی سخنانی با اشاره به اجر و پاداش فراوان خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: ثواب خدمت به زائران امام حسین(ع) کمتر از زیارت قبر مبارک آن حضرت نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان با اشاره به عشق و علاقه  شدید شیعیان پاکستان به امام حسین(ع)‌ گفت: آنان درحالی که در فقر به سر می‌برند، تمام پول خود را جمع آوری می‌کنند تا اگر بتوانند یک بار به کربلا مشرف شوند.

وی خاطرنشان کرد: عشق و علاقه شیعیان پاکستانی به انقلاب اسلامی به حدی است، که درخانه‌های خود به جای تصاویر محمد علی جناح و اقبال لاهوری، تمثال حضرت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب، سید حسن نصرالله و شهید رجایی را قرار داده‌اند. 

وی بااشاره به اینکه خدمت به زائران حسینی در هر لحظه و هر مکان اجر وافری دارد، و مهمترین چیز برای پذیرش این حرکت از سوی خداوند نیت خیر می باشد، گفت: فعالیت قرارگاه اربعین درقم که چند سالی است پایه گذاری شده و امسال به اوج خود رسید کار ارزشمندی است، و ثواب آن را فقط خدا می‌داند.

وی افزود: موضوع اسکان زائران اربعین به امر مردمی تبدیل شده و برخی از مردم خانه‌های خود را دراختیار این کار قرار می‌دهند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم نیز در این آیین با ارائه گزارشی از فعالیت های این قرارگاه در طول مدت اقامت زائران گفت: 152 هزار و 720 تن از زائران اربعین در مصلای قدس قم اسکان یافته و پذیرایی شدند.

مهدی قربانی کرم یادآور شد: 62 هزار و 567 تن ایرانی و 90 هزار و 153 تن غیر ایرانی شامل 85 هزار و 478 تن زائر اهل پاکستان، 2 هزار و 330 تن افغانستان، یکهزار و 199 تن جمهوری آذربایجانی، 466 تن هند، 336 تن ترکیه 315 تن روسیه،‌ 17 تن عراق، 2 تن آمریکا، سه تن سوئد و همچنین سه تن نیز از کشورهای تایلند، اتریش و یونان بودند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زائران اسکان یافته دراین قرارگاه نسبت به 121 هزار و 555 تن زائر سال گذشته 25 درصد افزایش پیدا کرده‌است.

قربانی کرم گفت:در این مدت 520 هزار و 331 پُرس غذای گرم بین زائران توزیع شد، که سهم صبحانه 135 هزار و 382 پُرس، ناهار 127 هزار و 72 پُرس و شام 257 هزار و 887 پُرس بود که علاوه بر آن مقادیر زیادی چای، دم نوش، آش، میوه، شربت، شعله زرد، فرنی، ساندویچ و خرما به همراه غذاهای محلی پاکستان نیز ارائه و در مجموع سه هزار و 712 تن خادم در بخش‌های مختلف خدمت رسانی کردند.

اجرای گروه سرود دانش آموزی ولایت از جلوه های ویژه این آیین باشکوه بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان