بازداشت ۷۴۵ کودک فلسطینی توسط نظامیان رژیم اسرائیل

ین افراد، کودکان نابالغی هستند که توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند و همچنان ۲۰۰ نفر از آنان در زندان‌های رژیم تل آویو به سر می‌برند.

باشگاه اسیران فلسطینی سه‌شنبه شب اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز سال 2019 تا پایان اکتبر ( اوایل آبان)، 745 کودک فلسطینی را بازداشت کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این باشگاه در گزارشی که به مناسبت روز جهانی کودک منتشر کرد، آورده است: این افراد، کودکان نابالغی هستند که توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند و همچنان 200 نفر از آنان در زندان‌های رژیم تل آویو به سر می‌برند.

این گزارش می‌افزاید: اسرائیل حقوق کودکان فلسطینی را در مدت بازداشت، در ابعاد مختلف نقض کرده است، بطوری که آنها از ادامه تحصیل، ملاقات با خانواده‌هایشان وحتی معالجه محروم شده‌اند.

در ادامه گزارش باشگاه اسیران فلسطینی اعلام شد: اسرائیل در سال 2015 میلادی، قانونی را تصویب کرد که براساس آن صدور حکم‌های سنگین برای کودکان بازداشتی مجاز شمرده می‌شد و حتی دربرخی از موارد، کودکان به زندان ابد محکوم شدند.

این باشگاه اعلام کرد، که براساس اسناد ومدارکی که در اختیار دارد، ارتش اشغالگر صهیونسیت در سال 2015 میلادی، کودکان را مستقیما هدف گلوله قرار است، این اقدامات افزون بر بازداشت، ضرب وشتم، تهدید و فشار نظامیان اسرائیلی علیه کودکان فلسطینی است.

باشگاه اسیران فلسطینی از تمامی نهادهای حقوق بشری بین‌المللی و در مقدّمه آن صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) خواست که برای دفاع از کودکان فلسطین تلاش مضاعفی را انجام دهد.

براساس گزارش رسمی مراکز فلسطینی، حدود 5 هزار و 700 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که حدود یکهزار و 800 نفر آنان بیمار هستند و 700 تن نیز به کمک‌های فوری پزشکی نیاز دارند.

این درحالی است که "انتونیو گوترش" 23 آبان سال جاری در گزارش کمیته ویژه سازمان ملل متحد، از رژیم صهیونیستی خواست که به حقوق کودکان فلسطینی احترام بگذارد.

وی تصریح کرد: رفتار مقامات تل آویو، باید با کودکان فلسطینی منطبق بر سن آنها باشد، و از گزینه بازداشت، به عنوان آخرین راه‌حل و برای یک بازه زمانی کوتاه، استفاده کند.

روز جهانی کودک 20 نوامبر (29 آبان) است اما هر کشوری یک روز خاص را به عنوان روز کودک نامگذاری کرده و جشن می‌گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان