جامعه فرهیخته با سطح مطالعه کتاب شناخته می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: جامعه فرهیخته و پویا با تعداد نشر، چاپ و سطح مطالعه کتاب شناخته می‌شود.

جامعه فرهیخته با سطح مطالعه کتاب شناخته می‌شود

ناصر نبی‌زاده شامگاه سه‌شنبه در آیین گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه بیرجند افزود: جامعه فرهیخته از تعداد کتابخانه‌ها و میزان استقبال مردم از کتاب سنجیده می‌شود و داشتن ساختمان و مترو ربطی به جامعه فرهیخته ندارد هرچند ممکن است آن جامعه پیشرفته باشد.

وی اظهار داشت: فرهیختگی از صفت‌های تاریخی ما ایرانیان است که باید به جایگاه واقعی کتابخوانی برسیم و فقط نباید از دولت تقاضای گسترش کتابخوانی را داشت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی گفت: تقویت حوزه نشر به همت عمومی‌تر نیاز دارد و ما در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ای برای رسیدن مناسب‌تر کتاب به دست مخاطبان داریم.

وی یادآور شد: باید مسیرهای دیگری هم برای مدیریت درست جریان کتابخوانی پیدا کنیم و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان را فرارو داریم که از سوم تا هشتم آذر ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی بیرجند برگزار می‌شود و کتاب را با 30 درصد تخفیف به مخاطب ارائه می‌کنیم.

نبی‌زاده گفت: مشکل کاغذ وجود دارد که اقداماتی در این خصوص انجام شده و ممکن است دنیای پرهیاهوی فضای مجازی کتاب را از دست‌های ما دور کرده اما برخی جوامع از فضای مجازی برای افزایش و رونق حوزه کتاب و کتابخوانی استفاده کرده‌اند.

رئیس دانشگاه بیرجند هم گفت: راه نجات کشور آگاهی‌بخشی و افزایش دانش است و هرچه سطح دانش و آگاهی ما بالا رود به همان میزان مشکلات ما هم کم می‌شود.

احمد خامسان افزود: سال قبل 35 هزار جلد کتاب در 2 مرحله به کتابخانههای سطح شهر اهدا کردیم.وی اظهار داشت: امیدواریم تعداد کتابخانه‌های ما افزایش یابد تا دانش و آگاهی عمومی افزایش پیدا کند و کشوری سربلند با امید داشته باشیم.

در این آیین از 6 کتابخوان نمونه خراسان جنوبی تجلیل شد.

بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 23 آبان با شعار «حال خوش خواندن» آغاز شد و برنامه‌های فرهنگی متنوع با هدف ایجاد و تقویت فرهنگ مطالعه به همت دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان