پس از اجرای طرح سهمیه بندی؛

مصرف بنزین در استان سمنان ۳۸ درصد کاهش یافت

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مصرف بنزین در این استان، با اجرای طرح سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت این فرآورده سوختی از بیست و چهارم تا بیست و هفتم آبان، ۳۸ درصد کاهش یافته است.

مصرف بنزین در استان سمنان 38 درصد کاهش یافت

حبیب‌الله خجسته‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس گزارش شرکت فرآورده‌های نفتی استان سمنان در این مدت، حدود 2 میلیون و 500 هزار لیتر بنزین در این استان مصرف شد در حالی که پیش از اجرای طرح میانگین مصرف سه روزه حدود چهار میلیون لیتر بود.

وی با اشاره به افزایش 23 درصدی مصرف گاز سی.ان.جی در سمنان، بیان کرد: مصرف این سوخت پاک در استان در سه روز یاد شده، به یک میلیون و 292 هزار متر مکعب رسید در حالی که پیش از اجرای طرح سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین، حدود یک میلیون و 47 هزار مترمکعب بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به برخی از پیش‌بینی‌ها در زمینه افزایش مصرف سی.ان.جی در خودروهای دوگانه‌سوز، تصریح کرد: ذخیره کافی در تمام مخازن جایگاه‌های عرضه این سوخت در استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: مشکلی در تامین گاز سی.ان.جی مورد نیاز مردم وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: تاکنون نشست‌های متعددی با حضور مسئولان دستگاه‌های مرتبط و ستادهای تنظیم بازار، سوخت و حمل و نقل برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات و هر گونه مشکلی برگزار شده که ادامه خواهد یافت.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، بنزین از بامداد جمعه 24 آبان برای همه وسایل نقلیه موتوری سهمیه‌بندی شد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و 500 تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای هر لیتر سه هزار تومان است.

همچنین دولت با توجه به دغدهه‌هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی را که از این مسیر به دست می‌آید در قالب یارانه ای جداگانه به حدود 60 میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند. مهمترین مسئله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.

دولت تاکید کرده است که به سرعت سازوکار پرداخت یارانه اصلاح قیمت بنزین اعلام می‌شود و 60 میلیون ایرانی از آن بهره‌مند خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان