حجم تولید ذرت در خواف افزایش یافت

گناباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: حجم برداشت محصول ذرت علوفه‌ای در کشتزارهای این شهرستان از ۱۵ هزار تن پارسال به ۲۵ هزار تن در سال زراعی جاری افزایش یافت.

حجم تولید ذرت در خواف افزایش یافت

رحمان دادپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت ذرت علوفه ای از سطح 620 هکتار مزرعه زیرکشت این محصول در خواف از ابتدای مهر ماه امسال آغاز شد و در مجموع 25 هزار تن این محصول برداشت شد.

وی ادامه داد: این درحالی است که سال گذشته 464 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خواف زیر کشت ذرت علوفه ای رفته بود.

مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: این شهرستان از مناطق مستعد ذرت علوفه ای در جنوب خراسان رضوی است و محصول برداشت شده علاوه بر این شهرستان به دیگر مناطق همجوار نیز ارسال می شود.

ذرت علوفه ای از محصولات مهمی است که به عنوان خوراک دام به ویژه گاو و گوسفند مورد استفاده قرار می گیرد  و کمیت (مقدار علوفه) و کیفیت (درصد پروتئین، نشاسته، مواد معدنی) علوفه آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و گیاه ذرت مواد قندی و نشاسته زیادی دارد و عملکرد علوفه ذرت به 80 تا 100 تن در هکتار می رسد.

ذرت علوفه ای یکی از بهترین گیاهان برای تولید علوفه سبز است و این نوع ذرت دارای مقادیر زیادی مواد معدنی نیتروژن، فسفر، پتاسیم و کلسیم است و به دلیل هضم آسان، خوراک بسیار مناسبی برای دامها و از جمله دامهای پرواری است.

شهرستان خواف با 20 هزار هکتار کشتزار آبی، 360 هزار راس دام و 14 هزار بهره بردار بخش کشاورزی سالانه 160 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می کند.
مرکز شهرستان 140 هزار نفری خواف با 123 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله  267 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان