خراسان رضوی تولیدکننده برتر پلاسما است

مشهد- ایرنا- هم اکنون استان خراسان رضوی یکی از پایگاههای برتر انتقال خون کشور در تولید و صدور پلاسما به خارج کشور به شمار می‌رود.

خراسان رضوی تولیدکننده برتر پلاسما است

معاون فنی انتقال خون خراسان رضوی روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون سه استان تهران، خراسان رضوی و شیراز رتبه‌های برتر تولید و صدور پلاسما در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
دکتر علی حسنی افزود: پلاسمای تولیدی برای ساخت داروهای مشتق از پلاسما در درمان بیماریهای مختلف به شرکت‌های معتبر پالایشگر خارجی صادر می‌شود و دوباره به کشور باز می گردد.
وی اضافه کرد: در طول هفت ماه سال جاری 42 هزار واحد پلاسمای خون از خراسان رضوی به کشور آلمان صادر شده است.
معاون فنی انتقال خون خراسان رضوی گفت: تمامی پلاسماهای تولیدی از مراکز انتقال خون کشور به تهران ارسال می‌شود و پلاسماهایی اجازه صدور به کشورهای اروپایی جهت ساخت دارو را دارند که استانداردهای لازم را داشته و گواهی شرکت‌های معتبر اروپایی را گرفته باشند. 
حسنی افزود: پلاسمای تولید شده در ایران سالم‌ترین پلاسمای دنیا از نظر سلامت و نداشتن آلودگی به ویروس اچ.آی.وی شناخته شده است.
استان خراسان رضوی بعد از تهران و شیراز رتبه سوم کشور را در تولید خون داراست.
اداره کل انتقال خون خراسان رضوی تامین خون 60  بیمارستان این استان را بر عهده دارد و هم اکنون 11 پایگاه خون ثابت و سیار در مشهد و پنج شهرستان نیشابور، سبزوار، گناباد، کاشمر و قوچان دایر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان