قیمت طلا،دلار، سکه امروز ۹۸/۰۸/۲۹/ بازگشت دلار به کانال ۱۱ هزار تومان

خبرگزاری تسنیم: امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 158 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 129 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2 میلیون و 188 هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و 389 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 859 هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای 18 عیار هم 423 هزار و 100 تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت 1477.79 دلار معامله می‌شود.

قیمت طلای 24 عیار 564 هزار و 800 تومان، هر مثقال طلا یک میلیون و 837 هزار تومان تعیین شده است.

هم‌اکنون قیمت دلار در بازار آزاد 11 هزار و 945 تومان، قیمت درهم امارات 3 هزار و 381 تومان و قیمت پوند انگلیس 15 هزار و 902 تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد. قیمت یورو نیز 13095 تومان تعیین شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز یکشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 11 هزار و 900 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11 هزار و 800 تومان خریداری می‌کنند، بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 13 هزار و 100 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 13 هزار تومان است.

قیمت دلار به کانال 11 هزار تومان بازگشت/ ادامه ریزش قیمت‌ها در فردوسی
بعد از تخلیه شوک بنزینی از بازار ارز قیمت‌ها از دیروز با شتاب بیشتری سیر نزولی را طی می‌کند و از ساعتی قبل دلار وارد کانال 11 هزار تومان شده است.

به گزارش تسنیم، همزمان با کاهش التهاب در بازار ارز و به دنبال آن آغاز سیر نزولی قیمت دلار و سایر ارز‌های معتبر، قیمت طلا و سکه نیز طی روز جاری روند چشمگیر نزولی را دنبال کرده است.

فعالان بازار ارز و طلا معتقدند آرام شدن فضای سیاسی و کاهش التهابات بازار طلا و ارز موجب ادامه ریزش قیمت در روز جاری شده است. برهمین اساس قیمت دلار از 12 هزار و 50 تومان دیروز، به کانال 11 هزار تومان در روز جاری بازگشته و با قیمت 11 هزار و 950 تومان فروخته می‌شود.

گفتنی است، با کاهش قیمت ارز، قیمت تمام سکه نیز نسبت به دیروز 90 هزار تومان کاهش یافته و با ارزش 4 میلیون و 160 هزار تومان فروخته می‌شود.

هم اکنون فضای خرید و فروش در بازار طلا و ارز آرام است و فقط خریداران واقعی در فردوسی و سبزه میدان حضور دارند. بازاری‌ها می‌گویند مدیریت عرضه و تقاضا و اعمال سیاست‌های اخیر بانک مرکزی موجب شد تا افزایش قیمت‌ها در بازار ارز و به دنبال آن طلا و سکه خنثی شود.

این درحالی است که دلال‌ها و سوداگران ارزی قصد ماهیگیری از فضای ملتهب را داشتند، ولی ناکام ماندند، این افراد سعی می‌کردند با دپوی دلار قیمت را در روز‌های اخیر بالا ببرند؛ البته دلار تا 12 هزار و 800 تومان نیز بالا رفت، ولی بعد از افزایش قیمت ارز در صرافی‌های بانکی و اجرای سیاست‌های به موقع بانک مرکزی بازار در همان نقطه ایست کرد و از ساعتی بعد روند نزولی را پیش گرفت.

این درحالی است که شبکه‌های معاند تلاش می‌کنند با القای اخبار دروغ به التهاب بازار ارز ایران دامن بزنند. این رسانه‌ها مدعی هستند که ارزی در بازار نیست و به همین دلیل قیمت‌ها در مرز‌های خیالی آن‌ها جولان می‌دهد، ولی واقعیت این است که هم اکنون خریداری برای دلار وجود ندارد و اکثر افراد حاضر در خیابان فردوسی فروشنده هستند. به همین دلیل طبق اعلام فعالان بازار احتمال ریزش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان